Dansk
Gamereactor
nyheder
Demon's Souls

Bluepoint overvejede at implementere nemmere sværhedsgrad i Demon's Souls til PS5

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Det vil nok være på sin plads at sige, at den høje sværhedsgrad er en integreret del af Souls-serien. Skruede man ned for udfordringen ville spillene miste en stor del af deres DNA, ja, det ville næsten være som et racerspil, hvor fartgrænsen hed 15 km/t.

Men faktisk overvejede Bluepoint, der står bag PS5 remasteren af FromSoftwares ikoniske titel, at introducere en lavere sværhedsgrad. Det forklarer spillets game director Gavin Moore til Washington Post, hvor han i samme ombæring forklarer, hvorfor man endte med ikke at introducere en easy mode:

"This project remakes the work of another development team. While we've made some changes, our core driving mantra has always been to preserve the spirit and intent of the original creators. While we considered and discussed an easy mode, we ultimately decided it wasn't our place — merely being custodians for this amazing game — to add something that would fundamentally alter its balance."

Hvad tænker du om dette? Ville separat easy-mode, der ikke ændrede på grundspillets struktur ,have været et fair tilbud til nye spillere, eller ville der have været tale om helligbrøde?

Demon's Souls

Relaterede tekster

Demon's SoulsScore

Demon's Souls

ANMELDELSE. Skrevet af Ketil Skotte

Bluepoint og Sony Japan har begået et dybt imponerende remake af Demon's Souls og bragt det tilbage i rampelyset, men alderen trykker også en smule.



Indlæser mere indhold


Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.