Dansk
Gamereactor
nyheder

Nintendo ramt af endnu et Joy-Con søgsmål

Forbrugere i Quebec søger kompensation for defekte Switch Joy-Con kontrollere.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Advokat firmaet, Lambert Avocat, forsøger at trække Nintendo i retten over defekte kontrollere. Deres klient har udtalt sig om, at kontrollerne efter 11 måneders brug begyndte at vise fejl. Fejlen indebar, at analogpindene registrerede bevægelse selv når de var urørte. Efter at have sendt kontrolleren retur, og fået den repareret af Nintendo, opstod det selvsamme problem to måneder efter med et nyt sæt Joy-Con kontrollere og en Nintendo Switch Pro kontroller.

Søgsmålet tager udgangspunkt i. at Joy-Con kontrollerne har en vigtig, seriøs og skjult fejl, men selvom Nintendo kender til problem, har de ikke taget handling for at stoppe det endnu, og dermed fejlet deres forbrugere. Købere af produktet kan ikke med det blotte øje finde fejlene, og ville ikke have købt produkterne eller brugt store mængder penge på dem, hvis fejlen var muligt at spotte, argumenterer Lambert Avocat.

Advokat firmaet søger kompensation for alle forbrugerne, som i Québec området har købt en Nintendo Switch og Nintendo Switch Lite system, samt kompensation for både Joy-Con og Nintendo Switch Pro kontrollere, siden d. 1 august 2017.

Det er ikke den første gang, at Nintendo er ude i lignende problemer, da der siden lanceringen af Switch tilbage i marts 2017, allerede var offentlig opmærksomhed på de defekte Joy-Con kontrollere. Tilbage i juli 2019, blev et lignende søgsmål rettet mod Nintendo, hvilket efterfølgende fik Nintendo til at fjerne omkostningerne for forbrugerne ved reparation af Joy-Con kontrollerne, samt refundere de forbrugere, som allerede havde fået dem repareret.

På trods af manglen på officiel anerkendelse af problemet, var Nintendo's præsident ude og give firmaet første Joy-Con undskyldning i et Q&A i juni 2020. Men på trods af de gentagne søgsmål, bliver Nintendo ved med at sælge de defekte produkter frem for at fixe problemet. Dog har Doug Bowser, formand for Nintendo of America, kommenteret på sagen for nyligt uden at være helt konkret. "What I will say, as we look at our repair cycles, we're always looking at what is being sent in and for what reasons, and understanding that better," fortalte han Polygon. "And without going into any details, it always gives us an opportunity to make improvements as we go forward." Nu må vi se, om Nintendo får gjort noget ved sagen.

Har i oplevet lignende problemer med jeres Joy-Con kontrollere?

Nintendo ramt af endnu et Joy-Con søgsmål


Indlæser mere indhold


Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.