I markedsføringsmaterialet for Stadia-tjenesten, såsom via udtalelser til pressen, reklamer i fjernsynet og på nettet og via hjemmesiden, påstod Google i flere omgange at visse spil ville kunne køre i 4K. Ligeledes bakkede udviklere som id Software og Bungie op om disse påstande, ved at slå fast at henholdsvis Doom Eternal og Destiny ville blive afviklet i 4K.
Men sådan var det altså ikke. Efter lanceringen fandt man ud af, at der var tale om en opskaleringsløsning, og at spillene egentlig kørte i en lavere opløsning. Det bliver Google, id Software og Bungie nu hevet i retten for.
Det er advokat Jacqueline Shepherd der står for søgsmålet, og beskrivelsen af dette er blevet offentliggjort via ClassAction.org
"Google made false and misleading claims concerning the streaming quality of Stadia's service in order to generate increased revenue for the Google Stadia division," står der blandt andet.
Shepherd leder efter kompensation til alle der købte Stadia Founder's Edition fra d. 6 juni 2019 og fremadrettet, og ønsker desuden at Google bliver tvunget til at offentliggøre den egentlige opløsning samtlige spil på tjenesten kører i.