Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Gamereactor
nyheder
Resident Evil Village

Resident Evil Village skar markant ned i antallet af fjender kort før lanceringen

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Capcom har offentliggjort en behind-the-scenes video omhandlende Resident Evil Village, og her fortæller udviklerne, at der relativt sent i produktionen skete et stort skift.

Flere interne spiltestere følte ikke, at spillet levede helt op til forventningerne, og derfor blev Capcoms QA-team involveret:

"The game's content was completely divorced from what the development team thought they had made. There are too many enemies, and they're overly aggressive," mindes Quality Assurance Manager Shutaro Kobayashi i videoen, og spillets Project Manager lægger heller ikke fingrene imellem: "It was a real slog. That's what it felt like, at least."

Selvom feedbacken kom sent i spillets udvikling, så endte udviklingsholdet med at tage den til sig. De besluttede derfor at give spillerne mere plads og tyngde ud i antallet af fjender, så spilleren ikke konstant rendte rundt i panik. I stedet satsede man på at fremprovokere en følelse af paranoia, hvor spilleren aldrig var sikker på, hvor og hvornår de kunne blive angrebet.

Beslutningen var tilsyneladende den rigtige, for Resident Evil Village har fået en flot lancering med høje salgstal og masser af positive anmeldelser.

Du kan se hele den interessante video herunder, der giver et glimt i nogle af de designprocesser, der ligger bag et stort projekt som Resident Evil Village.

Resident Evil Village
HQ

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold