Dansk
NYHED - SPONSORERET INDHOLD

Skydome blander MOBA og tower defense

Den seneste trailer viser, hvordan genreblandingen byder på en hel ny oplevelse i det kommende free-to-play spil.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Opdatering: Skydome forlader sin lukkede beta og bliver tilgængelig på Steams Early Access samt på gamigos egen online-platform Glyph fra den 14. juli.

Tower defense-MOBA'en markerer denne store overgang ved at tilbyde en eksklusiv Founder's Pack på Steam, der giver endnu tidligere adgang til spillet (fra d. 7. juli) og ligeledes tilbyder købere flere in-game genstande og helte.

Hver Founder's Pack indeholder tre unikke Champions, med hver deres tårne og unikke genstande, samt eksklusive skins og emblemer.

Der vil også blive tilføjet en ny Champion til spillet, når det rammer Early Access.

Gamigo US Inc. har for nyligt lanceret en ny trailer til det kommende tower defence MOBA Skydome, og spillet tilbyder en kombination af unikke funktioner, der ikke rigtigt er blevet udforsket tidligere.

Skydome er bygget fra bunden af som et 4v4 multiplayer-spil, hvor to hold kæmper mod hinanden på en delt arena uden traditionel PvP. I stedet skal man forsvare sin base mod bølger af angribende fjender ved hjælp af tårne, fælder og mure, du selv bygger. På denne måde er det et ret klassisk tower defence med multiplayer-elementer, men siden der også er en række Champions at vælge i mellem, hver med deres unikke evner og tårne, er Skydome også en MOBA.

Hver helt kommer med forskellige angreb, bevægelser og såkaldte Intervention skills, der er skræddersyet til deres unikke rolle og reflekterer, hvad de bringer til teamet. Nogle helte uddeler stor skade og er mestre i at tynde ud i de angribende horder, mens andre, som for eksempel support-klassen, specialiserer sig i at ødelægge modstanderens forsvarsværker - deri det konkurrenceprægede multiplayer-design.

For at blive klogere på spillet fik Gamereactor for nyligt fornøjelsen af, at blive ledt igennem en guidet gameplay-session, og vi fik også snakket med spillets udviklere.

Skydome

Til at starte med spurgte vi, hvor lang tid en kamp typisk varer, og fik følgende svar: "Den gennemsnitlige kamptid ligger omkring de 18 minutter, og ingen kampe varer mere end 25 minutter. Når du frem til den 20. bølge, dukker bossen op, og det hold, der først besejrer denne, løber med sejren."

Vi spurgte også Kinship om, hvorvidt Skydome er begyndervenligt, hvilket desværre sjældent er tilfældet i MOBA-genren. "Under udviklingen havde vi en overligger for, hvor svært spillet kunne tillade sig at være, og hvor mange ting, spilleren skulle holde styr på," fortæller udvikleren. "Det tænkte vi på som en slags imaginært budget, altså en grænse for hvor meget vi kunne tillade os at forlange af spilleren. Vi har ikke lyst til at overvælde nye spillere med masser af forskellige evner og statistikker. Vores filosofi er at gøre det så simpelt som muligt. Skydome handler om at arbejde sammen, om teamwork og koordination, mere end det handler om individuelle færdigheder og strategi."

Skydome er i øjeblikket i en lukket beta-test og kommer til Steam Early Access i juli med planer om en fuld lancering til efteråret. Vi spurgte derfor Kinship om deres fremtidige planer. "Man kan næsten ikke tælle, hvor mange ting, vi har lyst til at tilføje. Vores roadmap er allerede godt pakket," lød det lovende svar.

Skydome

Snakken faldt også på kosmetiske genstande, og hvordan de vil blive integreret i spillet. "Vi ønsker at gøre Skydome så balanceret som overhovedet muligt, og derfor er der ingen pay-to-win," fortalte Kinship. "Når det kommer til udsmykning og kosmetiske genstande, så har vi planer om forskellige sæsonbegivenheder tematiseret omkring halloween og jul, ligesom vi også pønser på nogle unikke skins." Udvikleren tilføjede også: "Vi er meget begejstrede for muligheden for at udsmykke dine mure og fæstningsværker. Der er ingen andre spil, hvor du kan bygge personlige forsvarsværker som i vores."

Selvom lanceringen er lige oppe over, ville vi alligevel gerne høre, om man allerede nu havde nye kort eller spildele i støbeskeen. "For hvert eneste kort, har vi tre forskellige layout, der ændrer terrænet" fortalte Kinship. "Det kan være positioner, forskellige elementers størrelse, eller hvordan at stierne snor sig rundt på kortet. Der er for eksempel et kort, der kun har én sti, og det ændrer, hvilken strategi der egner sig bedst. Vi ønsker også at skabe flere spildele. Disse er mest for morskabens skyld, så de vil være noget anderledes end selve hovedoplevelsen.
Du kan skrive dig op til Skydoms lukkede beta i dag på (på dette link,) hvis du er blevet nysgerrig på spillet. Du kan også se den nyeste trailer til spillet i toppen af denne artikel.

Skydome
SkydomeSkydome

Her på Gamereactor laver vi en gang imellem en aftale med en partner om at lave én eller flere informative videoer om et givent produkt. Det betyder, at denne video, der er produceret i overensstemmelse med Gamereactor-holdet, er sponsoreret, og det kan du læse mere om ved at klikke på ovenstående link.

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold


Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.