Dansk
Gamereactor
nyheder
Game Builder Garage

Nintendo genstarter klassisk serie af interviews

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Under tiden med 3DS og WiiU publiserede Nintendo Interview-serien Iwata Asks. Her satte den desværre nu afdøde Nintendo-chef Saturo Iwata sig ned med nogle af virksomhedens mest talentfulde udviklere og havde en åben snak om deres spil.

Nu starter Nintendo en så en ny interviewserie i samme stil, denne gang kaldet Ask the Developer. Det første interview er allerede nu tilgængeligt på Nintendos hjemmeside, og det er med udviklerene af det sjove værktøj Game Builder Garage.

Her fortæller Kosuke Teshima, der havde ansvaret for spillets interaktive lektioner blandt andet, at de kreative Nodons (der repræsenterer programmeringsfunktioner) udsprang af japansk popmusik.

"As we were discussing this project, someone suggested that we should treat the "nodes" like an idol group. The idea came up as, "Why don't we anthropomorphize the various functioning nodes and create a unit like an idol group, releasing an original song?" If you integrate each role into a song, one by one, you might understand how each mechanism works..."

De originale interviews af Saturo Iwata kan findes her. De blev også udgivet i bogform under titlen Iwata Asks.

Game Builder Garage

Relaterede tekster

Game Builder GarageScore

Game Builder Garage

ANMELDELSE. Skrevet af Jakob Hansen

Nintendo giver en forrygende masterclass i spiludvikling og har måske skabt historiens bedste edutainment-spil.



Indlæser mere indhold


Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.