Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Gamereactor
nyheder

Tidligere PlayStation-chef tror let at spilbudgetter kan overstige $200 millioner snart

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Nærmest midt i en historisk stærk periode for Sony trak PlayStation-chef Shawn Layden sig til manges overraskelse. Det virkede bizart, at sige farvel midt i en stærk bølge, men nu fortæller han lidt mere om hvorfor han valgte at gå en anden vej.

I en længere artikel ovre hos Bloomberg afslører Layden, at blandt andet budgetter var én af grundene til at han trak sig. Han har tidligere slået fast at budgetter i PS4-æraen ofte var over $100 millioner, og nu spår han en fordobling.

"Game development "seems to double in cost every platform," Layden said, noting that his budgets for recent big PlayStation 4 titles each hit $100 million. "If we can't stop the cost curve from going up, all we can do is try to de-risk it. That puts you in a place where you're incentivized toward sequels." He predicted that PS5 games will cost $200 million to make and that prices will continue to grow exponentially from there," står der i artiklen.

Det er dog kun Laydens perspektiv vi får serveret her, men det lader til at være fastslået at AAA-spil bliver dyrere og dyrere at producere.

Tidligere PlayStation-chef tror let at spilbudgetter kan overstige 0 millioner snart


Indlæser mere indhold