Dansk
Gamereactor
nyheder
Necesse

Overlevelsesspillet Necesse slår spillerrekord på Steam efter ny opdatering

Det danskudviklede spil har fået en komplet grafisk overhaling.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

For ti år fik Mads Skovgaard ideen til et nyt survival-spil med craftingelementer. På det tidspunkt var genrens sværvægtere Minecraft og Terraria allerede ude, og siden da er konkurrencen blot blevet endnu større. Alligevel er det lykkes for Skovgaard at gøre sin hobbyprojekt Necesse til en kommerciel succes med over en million solgte eksemplarer af spillet siden lanceringen i Early Access tilbage i 2019.

HQ

"Jeg har altid selv været en stor fan af sandbox/survival/crafting-genren, men har også elsket management-spil. Necesse er et spil lavet af og til fans af de genrer. Selvom den overordnede vision for spillet er fastholdt, har Early Access på Steam, og dermed feedback fra spillerne, været en kæmpe hjælp til at bestemme retningen af udviklingen," fortæller Mads Skovgaard til Gamereactor.

NecesseNecesse

Nu har spillet fået en ordentlig grafisk overhaling med over 3.200 nye sprites, redsignede UI-elementer, friske animationer og meget andet lavet af professionelle grafikere. Den nye opdatering er resultatet af, at Mads Skovgaard sidste år stiftede studiet Fair Games med base i Aarhus, og dermed begyndte en mission med at bringe spillets produktionsværdi i et langt højere gear.

"Det har været en spændende rejse at gå fra soloudvikling til at have en studie, og det er også en drøm, som er gået i opfyldelse. Udviklingen er blevet meget mere struktureret, og jeg er superglad for at have fået nogle fantastiske kollegaer, som kan hjælpe med at hæve Necesse op og realisere det fulde potentiale, som spillet har," lyder det fra Mads Skovgaard om stiftelsen af Fair Games.

Necesse kan fås på Steam, og i forbindelse med lanceringen af den nye opdatering slog spillet sin hidtidige rekord på platformen, da 4,528 spillere byggede, udforskede og kæmpede og en og samme tid.

Nu hvor spillets grafik er blevet forbedret, er det næste fokus fra studiet en forbedret in-game økonomi, en mere udførlig træningsdel, samt et udvidet settler-system, med flere muligheder for at administrere sin egen lille by og interagere med befolkningen. Spillet forventes at forlade Early Access i 2025.

NecesseNecesse

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold