Gamereactor Danmark. Se de seneste trailere og friske interviews fra de største spil-messer i verden. Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

LIVE
HQ
logo hd live | Session
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Dansk
      Gamereactor
      previews
      Skull and Bones

      Skull and Bones ligner Black Flag uden snigmordere og landkrabber

      Vi har set gameplay af Ubisofts pirateventyr og er indtil videre ikke blæst bagover.

      Abonner på vores nyhedsbrev her!

      * Påkrævet felt
      HQ

      Udviklingshelvede er en ofte anvendt term inden for spilverden, og sjældent har den passet så godt som på Ubisofts Skull & Bones. Spillet blev annonceret tilbage i 2017, og siden da fik vi flere ildevarslende meldinger om en problemfyldt produktion, inden spillet virkede til fuldstændigt at forsvinde fra jordens overflade. Nu er det dog dukket op igen, og spillet er oven på en gevaldig overhaling klar til at sætte kursen mod PC og konsoller allerede ved årets udgang. I den forbindelse har Ubisoft netop afholdt en præsentation af spillet, og jeg var så heldig at blive inviteret med på en tidlig jomfrurejse, og kan nu levere mine indtryk af det fremviste gameplay.

      HQ

      Allerede ved første øjekast er indflydelsen fra Assassin's Creed IV: Black Flag tydelig. Du har kommandoen over et imponerende sejlskib og sejler det indiske ocean tyndt - fra den østafrikanske kyst til Indien - alt imens du plyndrer på livet løs. Du styrer selv skibet fra roret af og dirigerer dit mandskab til at affyre kanoner og andre våben mod fjendtlige skibe. Det virker måske som meget at holde styr på, hvis du er en landkrabbe, men sammenlignet med Rares Sea of Thieves, virker du ikke til at have samme grad af kontrol over dit fartøj. Det ser i det hele taget ud til, at Ubisoft er villige til at ofre realisme for et hurtigere, mere arkadepræget flow, da dit skib på det nærmeste skærer gennem vandet som en overdimensioneret motorbåd.

      Til en vis grad kan jeg forstå denne beslutning. Det Indiske Ocean alt andet lige lidt mere end en vandpyt, og den monotone sejlads mellem destinationer har gjort, at jeg hurtigt er kørt død i Sea of Thieves. Skull & Bones modvirker dette ved at have hurtigere skibe og masser af lokationer af udforske inden for relativ overskuelig afstand. Men det betyder ikke, at Skull & Bones nødvendigvis vil overgå Sea of Thieves - jeg er faktisk allerede ret sikker på, at det modsatte vil blive tilfældet.

      Dette er en annonce:

      I hvert fald går Skull & Bones planken ud og satser hele butikken på sine søslag. Der er en smule udforskning på land, inklusiv muligheden for at søge efter råmaterialer og jagte det lokale dyreliv som glubske flodheste. Men ud fra, hvad jeg har set, er det sjældent dig, der udforsker de øde øer eller hiver sablen frem for at erobre en forpost. I stedet sender du dit mandskab afsted for at fuldføre opgaver i land, mens du mander broen og holder rivaliserende skibe på afstand. Ja, det ser dramatisk ud, når kanonkugler flyver skibene imellem, men det ser nu også ud til hurtigt at kunne blive en smule ensformigt.

      Skull and Bones
      Skull and BonesSkull and BonesSkull and Bones

      Heldigvis har Ubisoft som sædvanligt fyldt det store kort med massevis af aktiviteter. Konceptet i Skull & Bones er, at du spiller som en ydmyg gast, men pludselig får kommandoen over dit eget skib og senere spreder dit rygte til alle syv verdenshave - også selvom du kun besejler et af dem. For at komme så langt, skal du dog optjene Infamy, hvilket du opnår ved at sænke skibe, plyndre udposter og klare kontrakter, som du finder i pirathuller rundt omkring i den åbne verden. Desto mere berygtet, du bliver, desto bedre skibe, våben og udstyr vil du kunne få fat i. Bliver du for overmodig og tager en for svær kontrakt, og dit skib efterfølgende synker, falder dit omdømme dog, og du må igen affinde dig med nemmere kontrakter. Ligeledes er det et ræs mod tiden, når dit skib synker, da andre spillere kan stjæle dine sunkne ressourcer (det gælder selvfølgelig også den anden vej), så Skull & Bones er på ingen måde et spil med konstant medvind i storsejlet.

      Dette er en annonce:

      Selvom Skull & Bones kan gennemføres på egen hånd, så har Ubisoft bygget spillet til at understøtte multiplayer og forsøger aktivt at fremme dette. Du kan slå dig sammen med allierede for at klare kontrakter eller angribe armerede fæstninger og handelsskibe. Du kan ligeledes logge ind på en PvP-server, hvor du nu også skal holde godt øje med andre spilleres skibe i din kikkert, så de ikke overrasker dig og stjæler dit eget krigsbytte - Sea of Thieves spillere vil kende alt til, at der heller ikke på havene er nogen ære mellem tyve.

      At forsvare dit eget skib eller angribe rivaliserende skuder kræver først og fremmest gode navigationsevner og et køligt overblik, selv når kølen rokker og kanonkugler flænser sejlet. Men du kan også opnå store fordele ved at opgradere dit skib, eller snarere skibe i flertal, da du hurtig kommer til at eje en mindre flåde. Skibene fås i forskellige varianter såsom fregatter og skonnerter, og du kan udstyre dem med forskellige våben og værktøjer. Hver opgradering ændrer skibets manøvreegenskaber, og hurtigere skibe vil eksempelvis have mindre modstandsdygtighed, men gode muligheder for pludseligt at skifte kurs og overraske angribende skibe. Som det efterhånden er blevet standard i mange af denne type af spil, skal du først finde tegninger til din opgraderinger, derefter samle materialer og endelig besøge en nærliggende pirathule for rent faktisk at få konstrueret din opgradering - det virker som en lidt møjsommelig proces.

      Skull and BonesSkull and Bones

      Selvom Skull & Bones har mange spændende koncepter, såsom lokale og pludselige vejrfænomener (eksempelvis storme og flodbølger) samt muligheden for mytteri ombord på dit skib, så har det indtil videre ikke helt formået at overbevise mig. Jeg forbliver begrænset optimist, men med live service-modellen in mente, kan jeg godt frygte, vi skal berede os på endnu en Sea of Thieves her - det vil sige et relativt indholdstomt grundspil, som kun langsomt får vind i sejlene. Alt dette bliver vi meget klogere på d. 8. november, hvor Skull & Bones endelig udkommer til PC, PlayStation og Xbox.

      Relaterede tekster



      Indlæser mere indhold