Gamereactor Danmark. Se de seneste trailere og friske interviews fra de største spil-messer i verden. Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Gamereactor
previews
Assassin's Creed Mirage

Assassin's Creed Mirage føles lidt vagt indtil videre

Ubisoft har løftet lidt af sløret for deres næste Assassin's Creed-spil, og her fortalt os lidt om det også.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Selvom at det måske synes lettere negativt at starte et preview på den her måde, så skal det altså siges; Assassin's Creed Showcase-portionen af den her Ubisoft Forward-fremvisning var lidt kedelig. Ja, en masse ting og sager blev afsløret, og vi fik et glimt af fremtiden for serien. Samtidig er det svært at blive spændte på baggrund af intetsigende, vage CG announcement teasere på 10 sekunder stykke fra spil der er årevis fra at materialisere sig til noget konkret. Dette gælder særligt for en æra for spil bliver forsinkede til højre og venstre. Du kan vælge at kalde mig pessimist for at tænke på den måde, men se på det sådan her; det spil der fik en reel gameplay-afsløring, og mest konkret information, var Project Jade, et mobilspil. Resten? Ja, der måtte vi nøjes med CG, og det gælder sågar Assassin's Creed Mirage, et spil der angiveligt ikke er så langt fra en endelig lancering.

Tag ikke fejl; Mirage har spillet en afgørende rolle under præsentationen, og lad os da også lige gøre holdt og slå fast, at den cinematic trailer vi så fik så glimrende ud, og giver os en god ide om hvad det er Ubisoft Bordeaux egentlig sigter efter. Men hvis insiderne har ret, og der er ingen grund til at tvivle på dem her længere, så bør det her spil udkomme i starten af 2023, og det faktum at Ubisoft valgte ikke at vise en flig af gameplay, eller komme en udgivelsesdato nærmere gør mig ret nysgerrig omkring hvordan udviklingen egentlig ser ud lige nu. Heldigvis har jeg deltaget i en pressebriefing omkring spillet, der giver mig muligheden for at klemme lidt anekdoter med på vejen.

Allerførst, i tilfælde af at dette ikke stod klart allerede, så vil Mirage handle om Basim, den Assassin der både var allieret og fjende i Assassin's Creed Valhalla. Spillet vil fortælle Basims historie 20 år før begivenhederne i vikingespillet, og her skal karakteren vokse fra at være en ligegyldig gadetyv til en dygtig morder. Det sker alt sammen under Roshan, hans mentor der bringes til live af skuespillerinde Shohreh Aghdashloo. Vi kan derfor forvente en historie der strækker sig over en del år, og foregår i smukke Baghdad anno 861 e.kr. En tid der betragtes som byens guldalder.

Det er også blevet afsløret inden af diverse insidere, at Mirage vil tage et skridt tilbage fra de bredere RPG-spil der nu er blevet normen for serien. Spillet byder ikke på en gigantisk bid af den arabiske halvø, du frit kan udforske. I stedet finder hele spillet sted i Baghdad (hvor du til tider kan udforske fæstningen Alamut), og derfor har studiet bag fokuseret på at skabe en mere detaljeret by tætpakket med liv. Byen har fire distinkte regioner, inklusiv den industrielle Karkh, og de smukke runde haver.

Dette er en annonce:

I forhold til historien, så handler det om for serien at vende tilbage til rødderne. Mirage vil i det hele taget være en mere lineær oplevelse med narrativt fokus, en der stadig tillader spilleren at udforske, men som også har en klar start, midte og afslutning. Ubisoft afslørede også at spillet er bygget på tre centrale platforme; stealth, parkour og assassinations, som også må siges at være old school, og mange vil sikkert finde inspiration fra Altair.

Ubisoft Bordeaux har genskabt hele den underliggende mekaniske struktur, når det gælder snigeri og den måde fjender kan spotte dig på. Desuden er der ekstra værktøjer, såsom et pusterør med pile, der sikrer dig muligheden for at forblive uset.

Det lyder alt sammen meget godt, og der er sikkert mange der er glade for at se serien vende tilbage til stealth, i stedet for de her store, brede RPG'er. Mit indtryk forbliver dog at Assassin's Creed Mirage, indtil videre, er definitionen på en "placeholder", en snack ind imellem de store måltider, der skal sikrer at gæsterne ikke er sultne. Med det mener jeg ikke at det nødvendigvis kommer til at skuffe, måske sågar det stik modsatte, men den måde Ubisoft valgte at præsentere det på lugter af en sidegesjæft mens vi venter på Hexe og Red.

Jeg tror jeg vil forblive forsigtig, og interesseret. Samtidig tror jeg også at det ville have været en del smartere, hvis Ubisoft havde vist os de her ting, i stedet for at lade brugerne gætte sig frem.

Dette er en annonce:
HQ
Assassin's Creed Mirage

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold