Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Forsiden
previews
Disney Infinity 3.0: Play Without Limits

Disney Infinity 3.0: Play Without Limits

Star Wars er endelig inkluderet, men Disney stopper ikke der. Infinity 3.0 inkluderer også mange andre "playsets", forbedrede mekanikker og massevis af nye figurer.

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

At kunne lægge Star Wars-figurene til det allerede enorme Disney Infinity-univers, ville nok have været tilstrækkeligt til at hæve salgstallene betragteligt. Alligevel går Disney "all-in", ved at lancere to hele, separate Star Wars-"playsets", som en del af den nye pakke. Det er derfor ganske tydeligt, at Disney Infinity 3.0: Play Without Limits er den største interaktive legetøjskasse serien har præsenteret indtil videre. Udover Star Wars, har Disney også et playset baseret på den seneste Pixar-film Inside Out, og den samlede pakke indeholder blandt andet nye racerbaner, og tonsvis af figurer fra både Disney- og Marvel-universerne.

Udviklingslederne af denne tredje Infinity-pakke, John Blackburn og John Vignocchi, understreger, at pakken vil tilbyde en komplet, spilbar udgave af Star Wars-sagaen. Samtidig hævder de, at de øvrige dele af spillet, eksempelvis creation-værktøjet, er blevet kraftigt forbedret. Der er ikke sparet på noget, og de fysiske Disney, Marvel og Star Wars-figurer, som er placeret rundt omkring i rummet, er vidne om kvalitetsfokusset. De kunne let sælges som samleobjekter til nøgterne samlere.

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Denne gang har Avalanche Software fået hjælp af flere andre studier, som har kompetance i en række specifikke områder. Det spiller ingen rolle om du slås, kører, flyver eller udforsker, for Disney har givet alle disse områder den samme opmærksomhed. Det handler om detaljerne, og det virker derfor som en smart idé, at fordele udviklingen henover flere hold. Når det så er sagt, er alle holdene ikke kommet lige langt, og kvaliteten skifter derfor ganske meget imellem de forskellige spildele. Forhåbentlig vil man ikke kunne sige det samme, når det færdige spil kommer til efteråret.

Studio Gobo Development-chefen Tom Williams er tydeligvis stolt af playsettet, der er baseret på den originale Star Wars-trilogi. Det er nok fordi, at han er selverklæret fuldblodsfan af filmene. Star Wars: Rise Against the Empire er nemlig formet efter udviklernes egne minder fra barndommen. Det henter de ikoniske figurer Luke Skywalker, Princess Leia, Han Solo, Chewbacca og Darth Vader, og sender dem ud for at udforske kendte planeter fra filmene.

Disney Infinity 3.0: Play Without LimitsDisney Infinity 3.0: Play Without Limits
Disney Infinity 3.0: Play Without LimitsDisney Infinity 3.0: Play Without LimitsDisney Infinity 3.0: Play Without Limits

Til at begynde med, kan Ninja Theory, altså studiet bag DmC Devil May Cry, virke som et mærkelig valg til udviklingen af et familievenligt Disney-spil. Hoveddesigneren Stephen Stanyon påpeger imidlertidig, at de blev valgt for deres kampsystemsekspertise. De har nemlig haft ansvaret for, at videreudvikle kampsystemet til Infinity 3.0. Dette var højst nødvendigt, eftersom det andet Star Wars-playset sender Ahsoka Tano, Anakin Skywalker, Obi-Wan Kenobi, Yoda og Darth Maul ud på en rejse igennem galaksen, som kræver en del brug af både lyssværd og The Force. Resultatet er et mere smidigt og elegant system end tidligere, som også er mere børnevenligt, da man kun bruger én af knapperne. Det ser måske ganske simpelt ud, men det fungerer godt!

Samtidig drejer Disney Infinity 3.0: Play Without Limits sig altså om mere end bare Star Wars, og ved siden af at have hovedansvaret for spillet som helhed, har Avalanche Software udviklet Inside Out-playsettet. Som navnet antyder, knytter dette playset sig til sommerens Pixar-film af samme navn, og spillet samler op, fra der hvor filmen slutter. Inside Out-playsettet er en blanding af 2D og 3D, og hensigten er at navigere sig igennem mareridtsagtige niveauer, imens man samler genstande fra filmen. Niveauerne som jeg fik at se, var dog ikke færdigudviklede, så det er vanskeligt at sige noget endegyldigt om dem. De virker lidt tomme lige nu, så jeg håber at der stadig er meget at gøre. Samtidig så de kooperative muligheder meget lovende ud.

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Inside Out er altså med, og Star Wars er med, men faktisk har udviklerne lagt lidt racing á la Mario Kart ind også. De kalder det Speedway, og denne del har Sumo Digital haft ansvaret for. Desuden lagde udviklerne ikke skjul på, at Mario Kart var den primære inspirationskilde. De var ganske ærlige om, at de "så mod de bedste", da de skulle udvikle Speedway. I tråd med kravet om høj kvalitet, er kørefysikken selvfølgelig blevet bygget op fra grunden af, og efter lidt træning, vil de fleste nok anse den som forbedret. Min største anke var dog, at stunts og tricks var så lette at gennemføre (en let berøring på den ene styrepind resulterer eksempelvis i hel 360'er), at jeg fra begyndelsen udførte stunts som ikke var meningen. Det tog alligevel ikke lang tid at sætte sig ind i, og jeg satte absolut pris på dette hæsblæsende afbræk.

Nævnte jeg i øvrigt at creation-værktøjerne er blevet udbygget? Altså, som tillæg til de fysiske figurer, findes der et stort udvalg af playsets, og massevis af verdener at udforske, og det gør Disney Infinity 3.0: Play Without Limits bedre egnet til at skabe sine egne oplevelser i, end nogensinde før. Senior-direktør Brian Nelson hos Disney Interactive nævner, at den fornyede Toy Box-del har skilt sig af med de mange forvirrende tutorial-beskeder, til fordel for en klar visuel vejledning. Derudover opfører delene sig mere som ægte dele, og for at stoppe en AT-AT-robot på isplaneten Hoth, kan du jo eksempelvis prøve at fjerne batterierne. Det er bare et forslag.

Disney Infinity 3.0: Play Without LimitsDisney Infinity 3.0: Play Without Limits

I det hele taget, er Disney Infinity 3.0: Play Without Limits en mægtig pakke, og jeg kan lide, at udviklerne vil levere noget mere substantielt, i stedet for at surfe videre på succesbølgen, og kun gøre akkurat nok til at sikre indtægterne. De nye og forbedrede systemer gør klart noget for oplevelsen, og ingen kan klage over den enorme mængde af kendte figurer, som man lege med i spillet. Disney Infinity 3.0 efterlod mig med et kraftigere indtryk, end jeg havde turde at tro. Det er hovedsageligt takket være størrelsen og alsidigheden. Jeg ser frem til at lege uden grænser, når efterårsmørket lægger sig over vort land.

Disney Infinity 3.0: Play Without LimitsDisney Infinity 3.0: Play Without Limits
Disney Infinity 3.0: Play Without Limits
Disney Infinity 3.0: Play Without LimitsDisney Infinity 3.0: Play Without LimitsDisney Infinity 3.0: Play Without Limits