Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Forsiden
previews
Ghost Recon: Wildlands

Ghost Recon: Wildlands

Krigen mod stoffer kæmpes i felten, i luften og både i dagslys og nattemørke, når Tom Clancy tager kampen op mod de bolivianske karteller.

Hvis der er én ting som Ubisoft kan finde ud af, så er det overraskende afsløringer ved E3, og hvordan man sammensætter en fed afsløringstrailer. Til beatet af Imagine Dragon's Friction blev vi introduceret for Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands, lige inden Ubisoft's store pressekonference skulle til at slutte - noget helt nyt og anderledes fra en af Ubisoft's ældste og mest succesfulde spilserier. Dog virkede det hele meget bekendt, og passede ganske perfekt til hvad Ubisoft har haft gang i løbet af de sidste fem år...

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

En del Ubisoft-titler deler nemlig "DNA", og tilbyder lignende features eller mekanikker. Udgiveren har investeret tonsvis af forskning og udvikling i sandkassespil, og på nogle måder betyder dette, at spil som Assassin's Creed, Far Cry og Watch Dogs ligner hinanden en smule (selv The Crew har bekendte elementer). Nu lader det til, at vi snart kan tilføje Ghost Recon til den liste.

Kritikere peger på begrebet "Ubisoftication" som noget negativt, og er du en der elsker at udføre spil til fulde, kan disse titler så sandelig være noget af en opgave, men på den anden hånd, hvad er der galt med spil der giver mig meget at lave? Så længe at det er op til spilleren at beslutte hvad man ønsker at foretage sig, og hvordan man ønsker at gøre det.. Der to sider af mønten, men selvfølgelig er det altafgørende for titlen, at beholde så meget af Ghost Recon's DNA som muligt - og fokusset på hold-baseret taktiks action er måske det som spillet tilbyder, som er anderledes fra andre sandkassetitler fra Ubisoft. Det skal også nævnes, at holdet er opsat på at holde fast i, at der ikke er noget sideindhold, og det er typisk noget, som Ubisoft-sandkasser har i overflod.

Spillet er ikke klassebaseret, da du i stedet skal udstyre din soldat med grej og våben, for at kunne skabe din egen spillestil. Wildlands foregår fire år fra i dag, og soldaterne kæmper krigen imod stoffer, og udrydder i den forbindelse bolivianske karteller. Dette betyder, at vi hovedsageligt beskæftiger os med nuværende militær-grej, og dette inkluderer personlige dronefly, som hver soldat er udstyret med. Det basale koncept er, at du får til opgave at angribe en kartelhøjborg, og eliminere dens leder. Det minder lidt om Pandemic Studios' Mercenaries på en måde.

Ghost Recon: Wildlands

Måske er den mest passende måde at beskrive Ghost Recon: Wildlands på, er at spillet er en form for kooperativ version af GTA Online, men her spiller du som "de gode", og naturligvis er Bolivia ikke Los Santos. Bolivia giver dig måske ikke et lige så levende urbant område som Los Santos, men i forhold til variation, er der rigelig med tykke jungler, gigantiske bjerge og tørre ørkener. Dag/nat-cyklussen, samt muligheden for at angribe på den måde du ønsker minder lidt om Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, selv om den mere action-fyldte tilgang minder mere om Far Cry 4 end Hideo Kojima's sandkasse.

Én ting der er ganske interessant, og tilbyder en lidt ny vinkel, er at kunne skabe kampe imellem to fjendtlige faktioner. E3-demoen viste et eksempel, hvor et kartel skulle mødes med det korrupte militærpoliti, og ved at snigmyrde et mål fra hver side, var den gnist der fik hele mødet til at eksplodere.

Progression i Ghost Recon: Wildlands er noget, som vi fortsat ikke fik fortalt noget om. Udvikleren sagde i et interview, at hver spiller skal udføre sin egen historie når man spiller sammen, så du skulle kunne gennemføre hele spillet som et hold.

Præcis hvad dette betyder, altså, det ved vi faktisk ikke. Det kunne være, at du kan genspille missioner, og at dette vil hjælpe din progression, ellers kunne det være, at hele spillet foregår episodisk, og at du langsomt åbner op for flere missioner. Ideen om at der ikke er nogle sidemissioner, er en interessant en af slagsen. En anden ville være, at der nærmest kun er sidemissioner, og at de derfor kan tackles i den rækkefølge du ønsker. Ubisoft har dog ikke afsløret nogle detaljer om den overliggende historie, hvis der overhovedet er en.

Ghost Recon: Wildlands

Selvom det er tidligt i udviklingen, og at der fortsat er mange ting vi endnu ikke ved om spillets mekanikker, og dens samlede struktur, skal det siges, at den version af spillet der blev vist frem ved E3, så både poleret og ret færdig ud i forhold til features. Nogle fans er måske skuffede over, at det nye Ghost Recon afviger fra formularen vi kender, og måske er nogle skuffede over, at det tydeligvis låner en del fra andre sandkassetitler, men efter at have set Ghost Recon: Wildlands i aktion, savler vi over at kunne udforske og udnytte den sandkasse med tre venner.

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold