Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Gamereactor Danmark
previews
The Crew

The Crew: Wild Run - Vores førstehåndsindtryk

Er denne udvidelse bare en ny frisk omgang maling, eller er Wild Run en ny og lækker opgradering af The Crew?

Sidste december udkom Ubisoft's længe ventede MMO-racer, The Crew. Med en gigantisk åben verden at udforske, der strækkede sig over hele USA, fik spillet en loyal fanskare. Ubisoft kan prale af tre millioner spillere til dato, men når de vælger at fokusere på spillerantal i stedet for solgte kopier, tror vi måske at beta-testerne er indopereret i tallet. Dog er der stadig tonsvis af spillere og crews derude, der har nydt godt af de månedlige indholdsopdateringer, som udvikler Ivory Tower har udgivet. Men noget indhold er simpelthen for stort, til at passe ned i sådan en model, og mens spillets første jubilæum nærmer sig, vil The Crew blive udvidet med Wild Run, en ret så substantiel tilføjelse.

Det er svært at sammensætte demonstrationer til messer såsom Gamescom, specielt når det gælder sandkasse-titler, men en ekstremt veldesignet og solidt forklaret 20-minutters demo af The Crew: Wild Run, gav os et godt indblik i alle de store tilføjelser, og alene derfor fortjener Ubisoft og Ivory Tower et bifald.

Jeg må dog indrømme, at jeg ret hurtigt mistede interessen i The Crew sidste år. Dette skyldes hovedsageligt, at nogle af hovedmissionerne havde en ret kedelig struktur. Spillet var selvfølgelig lettere at nyde, når man spillede i et crew med venner, men måske gik jeg glip af de bedste dele af The Crew, ved at holde mig til kampagnen. Det lader så sandelig til, at Ivory Tower har fokuseret på at skabe interessant indhold ved siden af historie-missionerne i denne udvidelse, og mange af de nye tilføjelser er ikke bare baseret på fan-feedback, men også på tonsvis af data, som udvikleren har indsamlet.

The Crew

Monster Trucks er en af disse tilføjelser. Der er specielle arenaer rundt omkring på kortet (fem styks skulle jeg mene), hvor du kan flippe din Monster Truck i tyngdekraftsafvigende stunts, for at indsamle point og sætte en høj score. Men vi forventer dog også, at spillerene vil bruge disse på vejene lige så tit, og skabe deres egne udfordringer i The Crew's mange bjerge og ørkener.

Så er der også Dragsters, og her har Ivory Tower skabt noget, der i virkeligheden er en specielt designet seperat mode, hvor opgaven er at brænde dækkene af inden start (for at opbygge temperatur i gummiet), og derefter skifte gearene på de rigtige tidspunkter, for at maksimere accelerationen. Det er uden tvivl en niche-tilføjelse, men vi kan sagtens se fan-basen investerer heftigt i at konkurrere om den hurtigste tid på banen.

Den mest efterspurgte feature i Wild Run, er det såkaldte Drift-race. Vi fandt hurtigt ud af, at det så sandelig ikke er lige så nemt at glide rundt i hjørnerne, som det er i Mario Kart. Fysikken benytter en bestemt model, men det interessante er, at denne mode udelukkende fokuserer på drift-point. Du kan endda vende om midt i udfordringen, hvis du er utilfreds med et bestemt sving, så du kan få den optimale mængde point ud af hver sektion af banen. Det tager lidt tid at mestre, og når nu mulighederne for tuning er så store i The Crew, kommer meget af successen til at afhænge af, hvordan din bil er sat op.

The CrewThe Crew

Motorcykler er også en af de største tilføjelser til spillet. De er inddelt i de samme kategorier, som du kender fra bilerne i det originale spil, og du kan konkurrere mod samtlige biler og motorcykler på tværs af alle events fra start af. Du kan endda genstarte din karriere med en motorcykel, og gennemføre det hele én gang til. Dog føles motorcyklerne selvfølgelig meget anderledes end bilerne, men de fastholder stadig den arkade-agtige følelse, som du forventer af spillet. Det mindede os, af en eller anden grund, om motorcyklerne i Grand Theft Auto V. Selvfølgelig var tiden vi fik lov til at tilbringe med motorcyklerne begrænset, men vi glæder os til mere.

Tilføj dette til det nye Freeform-køresystem, der tilbyder flere stunt-muligheder, samt muligheden for at skabe dine egne checkpoints på farten, og så vil du snart opdage, at Wild Run er en massiv udvidelse af de allerede eksisterende aspekter af The Crew.

En ting der kører henover hele The Crew-oplevelsen i Wild Run, er den forbedrede grafikmotor. Selvom der er nogle fede ting som bedre grafisk distance, er det nye dynamiske vejrsystem den mest tydelige del af den grafiske opgradering, der tilbyder masser af regn og slud.

Hvis du har holdt fast i The Crew indtil nu, bliver nu nok meget glad for disse nye tilføjelser til dit spil, men vigtigere er det dog, at til november vil Wild Run være et godt startskud for nye spillere, der bare venter på at sætte tænderne i Ivory Towers fede racer.

The Crew

The Crew: Wild Run udkommer som en udvidelse d. 17 november på PC, PS4 og Xbox One.