Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Forsiden
previews
For Honor

For Honor

Intelligent, metodisk og brutal kamp.

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Ubisoft er ret vilde med sandkassespil, og ved Gamescom fik vi lov til at spille hele to timer af deres nye titel, For Honor. Oven på en del år hvor spillene har været overproppet med sideindhold og tårne spilleren skal klatre op ad, så er det en fin overraskelse når de laver et spil der føles så unikt. Faktisk føles For Honor som intet andet.

I en krigshærget verden hvor tre faktioner kæmper imod hinanden, finder vi respekterede riddere, brutale vikinger og ærefulde samuraier. Hvorfor de kæmper imod hinanden er endnu uklart, men det burde kampagnen forklare lidt mere om. Unders vores tid med spillet prøvede vi en 4v4-kamp kaldet Dominion, og det første der slog os i hovedmenuen var, at de tre faktioner faktisk også kan få lov til at kæmpe side om side, og det var en ganske positiv overraskelse. Via vores interview med Game Designer Bio Jade, lærte vi at det var vigtigt for udvikleren at spillerene kan spille på samme hold på tværs af faktioner. Vi forstod logikken, men ønskede stadig at se den egentlige grund til hvorfor faktionerne ikke kan lide hinanden.

Spillets gameplay trailer fik spillet til at ligne en smuk Dynasty Warriors-klon (og det kan til tider føles sådan), men når du skal op imod en fjendtligsindet modstander, så ændrer alt sig, og med ét bliver det meget brutalt. Du forsvarer dig med L2, og ved at bruge din venstre analogpind, kan du vælge hvorfra du vil blokere med dit sværd. Hvor online-spil som Call of Duty ofte belønner dem der angriber først, er For Honor helt anderledes skruet sammen. En kamp imod en modstander i For Honor er en øvelse i tålmodighed: gå rundt i en cirkel, kig din modstander efter i sømmene, vent på at han angriber eller laver en fejl. Øjeblikke som disse føles fantastisk anderledes sammenlignet med andre spil på markedet i dag.

For Honor
For HonorFor HonorFor Honor

Banerne er små og kompakte, og det betyder at du aldrig skal løbe mere end 10 sekunder før du ser en fjendtlig spiller eller NPC. Der er også tre forskellige punkter i hver bane som begge hold skal forsøge at fange og holde. For Honor handler udelukkende om spillerens evner, og det betyder at begyndere vil have det virkelig svært, for det er holdarbejdet der vinder kampen. Efter fire kampe fandt vores hold endelig sin styrke frem, og vi havde mere succes med at forsvare de punkter vi havde, i stedet for konstant at jagte det næste. Vi prøvede at holde to områder fanget på alle tidspunkter, og stod sammen når det modsatte hold forsøgte at skubbe tilbage. Dette gav os en fordel da kampen nærmede sig sin "Breaking"-fase, hvor ét hold får overtaget. Når Breaking er begyndt, så dør du permanent hvis du dør med mindre end holdkammerat kan få dig tilbage på benene hurtigt. Selv hvis du bruger sammenhold til at overleve, så gør Breaking-fasen det hele mere interessant.

Ofte finder du dig selv i situationer hvor du er i undertal, to mod en eller tre mod en, og det er i disse øjeblikke at spillets mekanikker virkelig skinner igennem. Hvis du er ved at dø for fødderne af flere modstandere, kan du aktivere Rage ved at bruge trekant, som giver dig muligheden for at bruge dine sidste kræfter på at tage en fjende med dig i døden. Et andet tilfredsstillende øjeblik kom da vi formåede at holde tre modstandere tilbage i omkring et halvt minut. Det lyder måske som en hul sejr, men disse sekunder gav vores holdkammerater mulighed for at fange de to resterende punkter og få en masse point, der sidst sikrede vores sejr.

Vi fik lov til at prøve tre forskellige helte under vores tid med spillet: altmuligmanden Vanguard, den langsomme men stærke Heavy og den hurtige men svage Assassin. En anden klasse vil snart blive afsløret, men vi fik desværre ikke mulighed for at prøve. Heldigvis føltes de tre klasser ganske forskellige at spille, som kun understøttes at det faktum at vi slet ikke kunne finde ud af Assassin, hvorimod Heavy passede ganske perfekt.

For Honor er intenst og tilfredsstillende. De langsomme, taktiske kampe gør at spillet skiller sig ud fra andre moderne online-spil, og det efterlod et vedvarende indtryk. Vi gik ind til For Honor og forventede underholdning, men vi blev mødt af et intelligent, metodisk spil som vi ikke kan vente med at prøve igen.

For Honor
For HonorFor HonorFor Honor
For HonorFor HonorFor HonorFor Honor