Gamereactor Danmark. Se de seneste trailere og friske interviews fra de største spil-messer i verden. Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Gamereactor
previews
Mario + Rabbids Kingdom Battle

Mario + Rabbids Kingdom Battle imponerede os ved E3

Vi fik muligheden for at prøve dette nuttede og taktiske møde imellem Rabbids og Mario.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ
HQ

Vi har vidst i noget tid at Mario + Rabbids Kingdom Battle er på vej, et spil der kombinerer Ubisofts Rabbids med Nintendos maskot i et helt nyt og anderledes spil. Ved E3 fik vi vist lidt mere af hvad dette møde vil betyde og indeholde. Efter Ubisofts pressekonference, hvor selveste Shigeru Miyamoto indtog scenen, fik vi lov til at afprøve spillet en smule, og igennem vores tid med spillet så vi nogle af spillets elementer i aktion.

Under demonstrationen fik vi til opgave at redde Luigi fra de onde Rabbids, som har fået afgang til Mushroom Kingdom via en mystisk portal, selvom vi burde tydeliggøre fra start af at ikke alle Rabbids er ondsindede væsner, da vores lille gruppe bestod af Mario, Rabbid Peach og Rabbid Luigi. Vi begav os derefter ud i den bredere verden for at finde vores ven, og bevægede os igennem forskellige baner og kampe imens, der til sidst kulminerede i en større boss-kamp henimod slutningen.

Bevægelse i spillet styres af Beep-O, et lille disklignende objekt med kaninører som svæver lige over jorden, og som leder gruppen rundt som en slange. I forhold til selve designet af banerne, så burde disse være genkendelige for fans af Marios mange eventyr. Der er mønter at indsamle, inklusiv røde og blå udfordringer, grønne rør at udforske, og masser og masser af farve omkring dig. Udforskning bliver også belønnet, for der er ekstra mønter overalt, selvom du naturligvis skal vende og dreje kameraet en smule for at finde alle dem der ligger gemt rundt omkring.

Dette er en annonce:
Mario + Rabbids Kingdom Battle

Kampene var dog var der for alvor skilte sig ud for os, da vi forventede meget mere restriktivt gameplay end det vi oplevede. Kampene i Mario + Rabbids Kingdom Battle er turbaserede på en skakbrætlignende bane, men du har mulighed for at bevæge dig tværs henover felterne ganske hurtigt. Området som du kan bevæge dig i er meget bredt, men når du først begynder at kombinere bevægelse med de hop du kan lave sammen med dine allierede, så kan du komme endnu længere ud. Alt du skal gøre er at bevæge dig hen til en af dine holdkammerater, og derefter kan de kaste dig langt ud på banen. Bliver du kastet hen på en fjende kan du sågar lande oven på dem for at gøre ekstra skade.

Alle karaktererne under demonstrationen havde skydevåben, og den rækkevidde du kan skyde fra er også ganske lang, men vigtigst af alt var det ikke for meget. For at demonstrere denne rækkevidde så skal du altså kunne se din fjende på skærmen for at kunne ramme, så det er ikke muligt at skyde fjenderne fra lang distance imellem du forsvarer dig nede i din ende af slagmarken. Dog er der et cover-system, hvor der på bedste Xcom-vis er dække med enten et helt eller et halvt skjold på, hvoraf den ene beskytter 50% bedre end den anden. Alt dække kan dog ødelægges af fjendtlig beskydning, så du kan ikke hvile på laurbærene. Du kan læne dig ud fra dit dække og skyde enten over eller fra siden af, og igen blev vi overraskede over hvor dybt dette system i virkeligheden er.

Den sidste mulighed, udover bevægelse og skydevåben, vi fik i kamp var evner. Hver karakter har deres eget særlige trick, og disse kan taktisk benyttes for at sikre at du får det meste ud af dine ture i kamp. De tre vi så i aktion var alle forskellige; Mario kunne skyde en fjende i bevægelse ala Xcoms overwatch-evne, Rabbid Peach kunne heale sig selv og sine allierede og Rabbid Luigi kunne bruge et skjold.

Dette er en annonce:

Det handler altså ikke bare om at være offensiv, men også om at støtte og koordinere, såvel som at tænke et skridt foran fjenderne, som alt sammen kulminerer i en sjov oplevelse når man udforsker forskellige optioner og taktikker. Eksempelvis er der en chance for at sende en fjende direkte på kirkegården hvis de stiller sig tæt ved en eksplosiv tønde som man rammer, og formår du at flankere en fjende får du et ekstra boost til den skade du gør. Selvom ingen af disse tilføjelser kan siges at være innovative, men der er meget at tage i betragtning, og det bliver udført på en tilgængelig facon. I det hele taget kan alle samle det her spil op og nyde det med det samme.

Mario + Rabbids Kingdom BattleMario + Rabbids Kingdom Battle

Efter vi havde gennemført en række kampe og optjent nogle mønter fik vi lov til at se nogle af de muligheder for udbyggelsen af udstyr og grej til karaktererne. Mønterne tillader nemlig spilleren at købe nye våben fra en butik, som man derefter kan bruge i kamp. Forskellige våben koster forskellige antal mønter som forventet, så vi valgte at investere i mindre opgraderinger til alle tre karakterer før vi begav os ind i den sidste kamp mod bossen. Det vi elskede var at der, endnu en gang, var en dybde vi ikke have forventet, da der ikke bare var forskellige skadeparametre men også særlige effekter.

Alt det vi har set indtil videre kan vi rigtig, rigtig godt lide. Dog skal vi lige pointerer, at disse systemer fungerer fantastisk lige nu, men det endelig spil skal naturligvis ekspandere på disse og udbygge dem på tværs af oplevelsen. For nu lader dette møde til at være oplagt, og vi forlod demonstrationen med en stærk tro på at Ubisoft og Nintendo har fat i den lange ende.

HQ

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold