Gamereactor follow Gamereactor / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國
Gamereactor Close White
Log ind medlem






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
previews
Sea of Thieves

Vi besøgte Rare i England og prøvede Sea of Thieves

Vi rejste hele vejen til England for snakke lidt med Rare, og prøve Sea of Thieves en sidste gang inden det er tid til at anmelde.

  • Tekst: Jon Calvin

Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus

Høje, skraldende slag punkterer den tykke tilrøgede luft, imens gigantiske jernkugler flyver forbi hinanden i en dødelig konflikt. De to piratskibe der nu er midtvejs i et drabeligt slag stødte på hinanden på vej imod en sikker havn, og begge har kostbar last om bord. Ét af de to skibe står allerede skrevet som sejrherre, da ét af skibene er blevet punkteret talløse gange, og holder stædigt fast i livet som vandet fosser ind under dæk. Det overlegne hold kaster sig over på det modsattes skib dæk, og konflikten er ovre hurtigt, afgjort i en tilrøget pistolduel. I denne verden kan rigdomme skifte hænder på et øjeblik, og legenderne kan opstå og ødelægges på samme dag.

Det stod klart fra starten af, at Rares Sea of Thieves var et forsøg på at tilbyde spillere noget lidt anderledes end hvad vi som forbrugere og spillere er vant til. Spillet er måske inspireret af store, åbne, overlevelsesbaserede oplevelser, men fokaliseringspunktet er ikke verdenen omkring spillerne, men spillerne selv. Her skal spillerne skabe deres egne historie, stable deres egne legender på benene og samarbejde om at nå først i havn.

"Lad os give dem en verden, lad os give dem et sæt værktøjer og se hvordan de bruger dem til at interagere med hinanden i en verden der føles anderledes hver gang," sagde Sea of Thieves' designdirektør Mike Chapman til Gamereactor.

Den endelige udgivelse af Rares pirateventyr står for døren, og i den forbindelse tog vi hele vejen til England, til Rares kontorer, for at undersøge dette interessante eksperiment på kloshold. Efter en masse timer med det endelige produkt står det klart at meget har ændret sig siden Rare først afslørede projektet for omverdenen, men meget er også forblevet det samme. Eksempelvis er havets opførsel og udseende stadig fantastisk, præcis som i spillets alpha-test, faktisk er det så realistisk at en række spillere har fortalt at de er blevet søsyge af at spille.

"Det er en storslået teknisk bedrift, og vi har investeret megen tid og sved i teknologien. Det er også nødvendigt, for du kommer til at være på "søen" rigtig meget, og derfor skulle vi også ramme hovedet på sømmet," fortalte producer Joe Neate os.

Sea of Thieves
Sea of ThievesSea of ThievesSea of Thieves

Imponerende vandfysik er ikke den eneste bedrift på Sea of Thieves' teknologiske front. Hele spillets verden er blevet bundet ind i en slags malet visuel stil, som Neate beskriver som "tidløs", en ros der går direkte til spillets Art Director, Ryan Stevenson. "Grafikken ældes ikke, og behøver ikke at lægge sig ikke op af den seneste teknologi for at se godt ud", siger han. Spillets udseende stråler af lige præcis den charme som Rare er kendt for, og den vi alle forventer når store studier melder sig ud af realismekapløbet, og går efter et mere visuelt distinkt look.

Ét aspekt som Rare fortsat kæmper med at få til at skinne igennem efter spillets store beta, er præcis hvad du kommer til at lave i spillets "end game". I en verden der konstant er online, hvor spillerens egen historie er altafgørende, så skal der jo være et mål at stræbe efter, og det er netop håbet om at blive den største piratelegende som Rare håber vil blive det mål. Vi ved jo allerede, via trailere, hvordan progressionen fungerer, men vi har for nylig fået et lille glimt af de belønninger der venter, når du forsøger at overgå til piratmyte.

"Pirate Hideout er noget der er gemt for omverdenen, det er hjemmet for legenderne i spillet," siger Chapman. "Det vi ønskede at gøre var noget udover at blive et statussymbol, noget udover at have det flotteste kostume eller den fedeste titel, noget mere håndgribeligt".

Dette eksklusive område er det første slutmål for spillere når spillet udkommer. Ifølge Chapman kræver dette, ifølge Chapman, en betydelig tidsinvestering, da du herfra har adgang til særligt store opgaver, og grej der er designet til at reflektere din eksklusive status. Desuden har du adgang til et helt nyt skib.

Sea of Thieves
Sea of Thieves
Sea of Thieves
Sea of ThievesSea of ThievesSea of Thieves