Gamereactor follow Gamereactor / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國
Gamereactor Close White
Log ind medlem






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
previews
Overkill's The Walking Dead

Vi har forsøgt at overleve i Overkill's The Walking Dead

Det er ikke Left 4 Dead. Det er ikke Payday med zombier. Overkill's The Walking Dead er et taktisk kooperativt spil, hvor du skal tænke rigtig hurtigt...


Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus

Vi tager det hele lidt ad gangen, og er sikre på at vi ikke forårsager unødig larm, og undgår unødvendige konfrontationer med zombierne så meget som vi overhovedet kan. På en måde er de mere en miljømæssig forhindring snarere end direkte fjender, eller, i hvert fald indtil det hele går rigtig løs. De rigtige fjender? Det er de andre overlevende.

Overkill's The Walking Dead har været under udvikling hos det studie der gav os Payday og Payday 2 i de sidste fem år. Det lyder som rigtig lang tid, og Payday 2's succes har rigtig meget med den forlængede udviklingstid at gøre. At spille ræsonnerede med så mange gav holdet tid og lyst til at eksperimentere, og finde de mekanikker der virkelig understøtter og passer ind i den postapokalyptiske verden som Robert Kirkman har skabt.

"We worked in close cooperation with Skybound and Robert Kirkman to ensure we really got the right The Walking Dead mood into the game," fortæller Almir Listo, der er Global Brand Director. "Because immersion is such an integral part of the experience when you're in there together, the four survivors and you're fighting for your life, we want you to really feel that you're a part of The Walking Dead universe," siger han.

Overkill's The Walking DeadOverkill's The Walking DeadOverkill's The Walking Dead

"We want to explain to the community that this is a unique take. It's canon, but it's a unique story. It's not like the TV show or the comic books. It's a story that happens in parallel, it could be like a special issue of the comic books, basically," siger Executive Producer Saul Gascon om spillet.

Vi spiller som Hearth, og hun tilhører Scout-klassen, og i den udgave af spillet vi prøvede havde hun en ret så fed armbrøst (præcis som Daryl Dixon), en pistol med lyddæmper og en ret skræmmende økse til nærkamp. Hun får selskab af Aidan (Tank), Maya (Support) og Grant (Sniper). Hver karakter har evner der kan vise sig at være altafgørende i forhold til at holde gruppen i live, og det at takle situationer på farten. I forhold til Heather har hun lettere ved at få øje på værdifuldt grej, der ligger spredt rundt omkring, og det er vigtigt for dine overlevelseschancer. Maya kan lave førstehjælpskasser til resten af holdet, så alle spiller en vigtig rolle. Der er en progression, et vist tempo her, så bare passer.

Og det med tempoet er vigtigt at pointere igen, for der er en meget bestemt rytme i Overkill's The Walking Dead. Hvis du og dit hold spiller sammen på effektiv vis, så er de adrenalinpumpende action-øjeblikke korte, men falder hele situationen fra hinanden, så vil intensiteten presse dig til det yderste, imens du flygter fra både zombier og andre mennesker. Det er vigtigt at gennemsøge dine omgivelser for dele og grej før du bevæger dig fra det ene område til det andet, og nogle gange er det sågar nødvendigt. Eksempelvis kan det være at du støder på en gaffeltruck som enten skal bruge brændstof eller sikringer. Dette er godt tidspunkt at kreere nyt grej, og nye fordele, eller at kigge efter ekstra ammunition - du skal bruge det hele for hvad der normalt følger disse rolige øjeblikke.

"We wanted, from the beginning, not just to be like a shooter, you'd go out there kill stuff. That's fun, right, but it doesn't pay enough homage to the universe, to the Walking Dead, and to our experience from Payday," fortæller Gascon. "That's why what we built is a game where you need to think, you need to go through the levels trying to understand how to approach each situation, how to solve each puzzle that you find on your way. Then if you do something wrong, shit hits the fan really hard and then walkers will start coming in, over and over."

Overkill's The Walking DeadOverkill's The Walking DeadOverkill's The Walking Dead