Gamereactor / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Log ind medlem






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
Gamereactor Danmark
previews
Dying Light 2

Vi prøvede Dying Light 2 ved E3

Du bestemmer hvordan verden udvikler sig i Techlands zombie-fortsættelse.


Facebook
TwitterReddit

En fortsættelse handler om forbedringer. Man kan både forbedre det, der allerede virkede, men i højere grad gælder det om at fikse det, der ikke fungerede i det oprindelige spil. Historien var ikke den stærkeste side af Dying Light, og det er noget Techland tidligt besluttede sig for at ændre med fortsættelsen, hvilket betyder, at spilleren både får valg, og historien bliver mere engagerende.

Dying Light 2 finder sted 15 år efter hændelserne i det første spil, og byen er denne gang fire gange større end den forrige. Dette er dog ikke noget udviklerne praler med. Størrelsen er ikke lige så vigtig for dem, som selve den effekt spilleren kan have på byen. Dette handler ikke om at vise hvor stort arealet er, men om at vise hvor meget arealet ændrer sig alt efter hvad du vælger at gøre.

Dying Light 2
Dying Light 2Dying Light 2Dying Light 2

Som du sikker kan forestille dig, så går det ikke godt for verdenen. Vand er blevet en dyrebar ressource, hvilket også giver plads til en masse missioner, hvilket da også var vores mål i demoen vi prøvede til E3. Nogle fjender fra den uopfindsomt opkaldte faktion, Peacekeeper, sidder på en masse vand, da de har belejret et vandtårn. Nu står du med et valg. Hvis du bliver venner med denne faktion, kan du gratis tage til dig af deres vand, men hvis du slår dig sammen med modstanderne, kan du få en løbende indkomst fra deres handel. Mens dit valg i denne omgang har en effekt der primært kan mærkes på vandtårnet missionen omhandler, kan effekterne også mærkes i byen selv. Det er vigtigt for Techland, at spilleren altid er klar over konsekvenserne af sine valg, så man tager en informeret beslutning fremfor at man tager et valg og håber på det bedste.

Fra hvad vi har set, så former dine valg ikke kun verdenen, men også måden du bevæger dig i den. Slår man sig sammen med Peacekeepers vil det resultere i flere ziplines og elevatorer rundt omkring i byen for eksempel. Et fællesskab med Hoodlums vil få det sorte marked til at trives yderligere, hvilket giver plads til de mere... eksperimenterende våben. Peacekeepers vil forsøge at holde freden i byen, men den kommer på bekostning af hårde straffe til dem der går rundt med ulovlige våben.

Dying Light 2

Techland har også lagt fornyet fokus på dialogen, hvor flere af folkene bag The Witcher 3: Wild Hunt nu er del af deres studie. Men det måske mest bemærkelsesværdige, er at de får vejledning af Chris Avellone (Fallout, Planetscape Torment), der er mester til at skabe historier, der kan skyde i forskellige retninger, alt efter spillerens valg.

Dette betyder også ændringer til spillers co-op. Hvis du deltager i din vens spil, så er din ven host, og tager derfor beslutningerne. Som hjælper er man med på turen, men har ikke indflydelse på hvilken faktion man vælger at slå sig sammen med eller andre beslutninger i spillet. Dette kan lyde som et skuffende valg, men på den modsatte side, så tillader det dig også at se forskellige historier, hvis du deltager i forskellige spil - uden at det har en effekt på dit spil.

Dying Light 2