Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Forsiden
previews
Rage 2

Vi prøvede Rage 2 ved PAX East-messen

Rage 2 udkommer om ikke alt for længe, men inden det er blevet anmeldelsestid tager vi et ekstra kig på spillet.

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annonce

Vi har allerede spillet Rage 2 et par gange, og nu hvor lanceringen d. 14 maj næsten er lige om hjørnet, så er det svært at vente. Derfor kastede vi os naturligvis hen foran én af de demobåse der var blevet sat op ved PAX East-messen i Boston for nylig, for at prøve spillet endnu en gang, og nu er vi parate til at dele vores tanker om denne seneste oplevelse med Avalanche og id Softwares spil.

id Softwares originale Rage var et postapokalyptisk skydespil i en grå, knust verden, som var blevet jævnet med jorden efter et brutalt meteornedslag. Spillet blev rost for sine mekanikker og tekniske sammensætning, men mange kritiserede manglen på reel narrativ identitet og et sammenhængende plot, der kunne skabe incitament til at fortsætte. Ved første øjekast er det tydeligt at se at Rage 2 har udviklet sig en hel del over hele linjen, men ligefrem at give spilleren en klar narrativ rød tråd at følge virker fortsat ikke som den helt store prioritet, i hver fald ikke ud fra det vi prøvede.

Rage 2
Rage 2Rage 2Rage 2Rage 2

Dette er dog ikke nødvendigvis nogen dårlig ting, da essensen af Rage 2 lader til at være en videreudvikling af mekanikkerne (og dem kommer vi tilbage til lige om lidt). Ikke bare det, for et andet aspekt som fans både forventede og tilsyneladende har fået indfriet er flot grafik, og hver eneste gang vi har set Rage 2 i aktion har det først og fremmest være gudesmukt at se på, og dette var også tilfældet her. De id Software-inspirerede kampmekanikker og den store, åbne Avalanche-verden er et "marriage made in heaven" så at sige, og det er virkelig det bedste fra to verdenen. Avalanches Mad Max flyver ind på nethinden når man ser de vilde køretøjer, såvel som de store åbne vidder der nærmest tigger om at blive udforsket. Dog er den lidt mere farverig i denne omgang, og tak for det. Denne farve, denne visuelle variation kommer fra ét centralt spørgsmål, som alle udviklerne bag har diskuteret i starten af udviklingsprocessen; "hvordan ville verden se ud efter en dommedagsbegivenhed, hvis den fik nok tid til at komme sig?" Verdenen i Rage 2 er svaret - en verden der fortsat er vores egen, men er i en overgangsfase til at blive noget helt nyt. Ikke bare er den flot, den tillader også mere direkte historiefortælling, siger folkene bag i hvert fald.

I stedet for at udforske en overfladisk støvet verden bliver vi i stedet kastet ud i rendyrket neon, en verden man næsten kunne beskyldes for at trives i alt sin "tossethed", præcis ligesom Far Cry: New Dawn. Spilleren kan udforske enten til fods eller i diverse køretøjer, og bare rolig, der er mange, mange forskellige slags. Vi kørte rundt i en gigantisk og ret bad-ass monster truck som havde et fastmonteret maskingevær, og denne brugte vi naturligvis til at knuse skurke i ødemarken på vejen. Det var en storslået tur på landevejen. Senere hen kørte vi en fysisk mindre men ikke mindre bad-ass buggy, og heldigvis føles de to slags køretøjer fuldstændig anderledes. Spilleren kan desuden også erobre luftummet såvel som ødemarken, men vi fik desværre ikke mulighed for at afprøve netop denne del af spillet. Dog ved vi at der findes en gyrokopter ved navn Icarus, og den glæder vi os til at prøve snarest muligt. Dog formåede vi faktisk at starte et løb imod en komplet fremmed der kørte forbi os i ødemarken. Han vandt - men det er ikke det vigtige.

Rage 2
Rage 2Rage 2Rage 2