Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Forsiden
previews
FIFA 20

FIFA 20 - EA Play-indtryk

Vi har haft FIFA 20 i hænderne ved EA Play, og her er vores indtryk af spillet.

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

I de seneste år har FIFA forsøgt at forny sig med hver af deres årlige udgivelser. For et par år siden blev The Journey tilføjet, men nu hvor Alex Hunters rejse er kommet til sin afslutning, har vi fået Volta i stedet. Det er en gamemode, der minder meget om FIFA Street, hvor du kan vise dine evner uden for de officielle regler, du er vant til. Kampene er på små baner udenfor de traditionelle stadioner.

Desværre var denne gamemode ikke spilbar ved EA Play eventet ved dette års E3, men vi fik lov at prøve basis spillet i kick-off mode. Det glædede os at se den unge spiller Jadon Sancho på menuskærmen, og vi kunne vælge mellem Real Madrid, Manchester City, Paris Saint-Germain, Borussia Dortmund, Liverpool FC, og Atlético de Madrid, og de blev spillet på Wanda Metropolitano som en Champions League finale, som de igen i år har licenserne til.

Til at starte med må vi sige, at det ikke føles særligt anderledes end sidste års spil. Ofte har hvert spil haft en forskellig fornemmelse, men gameplayet føles her meget genkendeligt. Det står klart, at det er de små finpudsninger og ikke de store omvæltninger, der præger dette års spil, som også bliver bekræftet i EAs omfattende pitch notes, som vi modtog for ikke så langt tid siden.

Det var forfriskende med nye spiller modeler. Vi så eksempelvis Sergio Agueros blonde hår, når vi spillede med Manchester City - en lille detalje der dog har en positiv påvirkning på indlevelsen, især i FIFA, hvor spillernes udseende hurtigt kan blive uddateret.

FIFA 20

Vi kan åbenlyst ikke lave de store dramatiske overskrifter ud fra den korte tid, vi havde med spillet, men vi kan sige, at vi mærkede en forbedring i stikningerne, som vi ofte lykkedes med at sende en angriber i dybden med. Det er noget som Sam Rivera bekræftede, da vi interviewede ham; afleveringerne skal sidde, hvor vi gerne vil have dem til at sidde.

"So there is three main components that we are focusing on in FIFA 20: on the ball, off the ball, and the ball itself," fortalte Rivera os under EA Play. "So we have re-architectured game flow. So it's a new game flow that gives more time and space to the dribbler, and that creates more one-on-ones, and that's exactly what we want. Why? Because a one-on-one is time when you can use your skill to beat the defender, where you need to be a little more manual in how you defend and how you attack, and what skill moves you use."

Især i forsvaret er EAs understregning af det manuelle forsvarsspil klart - dine holdkammerater kommer ikke til at gøre det tunge arbejde. Vi fandt, at vi ofte måtte finde en forsvarsspiller manuelt og sende bolden ud af kommunen, siden det var tydeligt, at det var måden at spille forsvar på. Dette kan forhåbentligt give spilleren bedre mulighed for at vise sine evner i forsvaret.

Alt i alt er vi forsigtigt imponeret af FIFA 20. Intet føles dramatisk anderledes, men med de årlige forbedringer er det ikke rigtig en dårlig ting. De små forandringer sniger sig efterhånden ind og bekræfter Rivera og resten af holdets vision. Vi kan komme til at se en mere raffineret udgave af sidste års spil med FIFA 20, og det er måske i virkeligheden hovedmålet med det nye spil.

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Relaterede tekster

FIFA 20Score

FIFA 20

ANMELDELSE. Skrevet af Carl Nielsen

Der er nye tiltag i EAs seneste udgave af verdensstørste fodboldspils-serie, men det bliver en lidt blodløs omgang.

Indlæser mere indhold