Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Forsiden
previews
Darksiders Genesis

Darksiders: Genesis - Indtryk fra vores tid med spillet

Vi har fået lov til at spille den nye spin-off titel, der er sat i Darksiders universet.

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Vi havde ikke lige set det komme, da THQ Nordic annoncerede Darksiders: Genesis, en spin-off titel af den populære action-adventure serie, kort tid før E3 festlighederne satte i gang. Vi havde slet ikke set, at det ville være en top-down action-RPG dungeon crawler. Vi fik lov til at føle spille i vores egne hænder ved Xbox E3 Showcasen i LA, og her er vores tanker om spillet.

Darksider: Genesis er et stort skridt væk fra seriens tradition. Det er ikke bare udviklet af et andet studie, Airship Syndicate, men det er også - som vi nævnte det før - en fantasy top-down dungeon crawler. Det betyder, at Darksiders ligner Diablo mere end vi nogensinde kunne have forestillet os.

Som en del af den korte demo, som vi fik lov til at spille i LA, kunne vi udforske de tre første kapitler i historien. Her blev vi introduceret til karakterne ved korte dialog sekvenser. Som vi forstår det, har The Charred Council, som styrer the Horsemen of the Apocalypse, beordret Strife, en Horseman, til at rekruttere nogen til at hjælpe med at afværge en trussel, som vi ikke er bekendt med. For at gøre dette har Strife bedt om hjælp fra War fra det originale Darksiders, og ved demoens slutning endte de to i ruinerne af en sneklædt borg.

Selvom stilen er forholdsvist generisk for et fantasy ARPG - med et traditionelt gotisk design - så var spillets mekanismer noget mere utraditionelle. Demoen vi spillede lod os være både Strife og War med muligheden for at skifte mellem de to karakterer med et enkelt tryk på en knap, hvilket føltes ganske usædvanligt.

Darksiders GenesisDarksiders Genesis

Strifes evner gav mulighed for både nærkamp og kamp fra distancen. Hans ranged attacks involverede at sigte på karakterer og trykke af - så simpelt som det. Horsemanen kunne da med sine dobbelte håndkanoner fjerne alt på hans vej. Du kan udvikle dit spil på flere forskellige måder. Han bliver eksempelvis endnu mere farlig, hvis du charger et skud og fjerner selv de hårdeste modstandere med et kæmpe blast.

Strifes nærkamps muligheder er mere klassisk hack and slash. Her kan hans muligheder også udvikles gennem forskellige evner.

War er på mange måder en lignende karakter, men hans ranged attacks er mere begrænset end Strifes. Han skærer igennem fjender med sit sværd, ligesom han gjorde det i det originale Darksiders. Det gav en lidt nostalgisk følelse til den ellers meget anderledes titel i serien.

Så vidt vi kunne forstå ud fra demoen, skal de forskelligartede evner give mere diversitet i forhold til, hvordan karakterne interagerer med omgivelserne og hvordan du kommer rundt. Eksempelvis kan War åbne nogle døre ved at bruge sit sværd, hvor Strife ikke kan komme igennem på samme måde.

De forskellige mekanikker giver spillet noget forskelligartethed, men det gør det også svært at huske og mestre kontrollen, hvilket kan ende med at fratage spilleren noget af oplevelsen. Alt i alt er det en ARPG oplevelse, der har en del platforming udfordringer bygget op omkring de velkendte hack and slash omgivelser. OM det kan leve op til seriens andre titler og andre titler i samme genrer vil tiden vise, men meget af den skal vi ikke bruge, for Darksiders: Genesis lander på PC, PS4, Switch og Xbox One senere i år

Darksiders GenesisDarksiders Genesis
Darksiders Genesis

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold