Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Forsiden
previews
Marvel's Avengers

Vi har set en lukket demonstration af Marvel's Avengers

Du så kun små glimt, men vi så faktisk langt mere af Marvel's Avengers bag lukkede døre under E3.

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Mange af Gamereactors udsendte journalister og kamerafolk havde ret blandede følelser efter at have set Marvel's Avengers blive præsenteret på Square Enix' E3-scenen tidligere på ugen. Traileren havde i sig selv alle den pompøse pragt man kunne forvente i et spil om et heroisk heltehold, som er blevet bragt til live via en episk serie af film der for nylig blev lukket med Endgame, men det begrænsede kig på egentligt gameplay gjorde at præsentationen fremstod generisk mere end noget andet. Ikke bare det, den forvirrende information efterfølgende har så sandelig ikke hjulpet.

Ved E3, efter pressekonferencen, fik vi dog muligheden for faktisk at se Marvel's Avengers i aktion, og vi fik desuden flere detaljer om hvordan spillet egentlig hænger sammen. Faktisk så vi en en forlænget bane fra spillets kampagne. Dog var sikkerheden tæt, og Crystal Dynamics var meget forsigtige med hvad de viste os, men vi fik dog yderligere indsigt i spillets diverse koncepter, samt flere detaljer om den bane som også blev vist i brudstykker under pressekonferencen.

Marvel's Avengers

Traileren viste nemlig Avengers under den begivenhed som spillet kalder "A-Day", hvor en ondskabsfuld militærmagt saboterer holdets Helicarrier-base, og hvor Captain America tilsyneladende dør. Efter denne begivenhed bliver vores helte gjort lovløse, og det på Golden Gate Bridge, altså under selve A-Day, at vores demonstration begyndte. Hver helt fik rampelyset på forskellige tidspunkter, alt imens de samarbejdede om at redde byen... Og verden naturligvis.

Aller først kiggede vi nærmere på Thor, og det står allerede klart igennem denne korte præsentation at designere bag kampsystemet er Vincent Napoli. Han hjælp nemlig med at fintune kampsystemet i God of War, og selv uden at have holdt controlleren selv var det klart at Thors hammer fungerer meget ligesom Kratos' økse Leviathan i spillet. Den kære God of Thunder kunne kaste sin hammer på skurkene, og kalde den tilbage i hånden på få sekunder, samt smadre fjenderne i nærkamp. Ikke bare det, han kan også bruge sig selv som lynleder.

Og når vi nu taler om at smadre i nærkamp - Hulk fungerer præcis som du forventer, for med ham handlede det mindre om kombinationer, og mere bare om at tonse igennem grupper af fjender, og have det lidt sjovt med ens overvældende fysiske styrke. Netop denne del af demonstrationen så uhyre tilfredsstillende ud, for ikke bare kan du smadre fjender, men også stort set alle objekter på din vej.

Marvel's Avengers

Captain America er en anden helt vi fik et kort glimt af, og han lader til at fungere på nogenlunde samme måde som Thor i den forstand at han kan kaste sit skjold. Her var der dog fokus på kombinationer, og vi kom hurtigt til at tænke på Batman: Arkham-spillene, når man så Cap danse imellem fjenderne og leverer det ene hårde slag efter det andet. Både hammeren og skjoldet så imponerende ud i kamp, og hvert eneste slag så tungt ud. Selve kampene var så sandelig højdepunktet af hvad vi så fra spillet, og vi håber at det er lige så sjovt at spille som det er at se på.

Det ville dog ikke være nogen Avengers-demonstration uden Iron Man, og han benyttes på en dramatisk anderledes måde end sine holdkammerater i det han kan svæve, flyve og bruge diverse gadgets til at gøre skade fra afstand. Raketter blev brugt til at neutralisere fjendtligt skyts, og mindre projektiler kunne bruges til at knuse fjender på selve broen.

Til sidste havde vi Black Widow, og vi bliver desværre nødt til at sige at dette var den svageste del af hele præsentationen. Back Widow har ingen kræfter som resten af holdet, og hun følte mere som Lara Croft snarere end en decideret superhelt. Vi ved godt at det er en del af karakterens charme, men det oversættes bare ikke synderligt godt i spilformat. Hun skulle desuden også op imod Taskmaster, en miniboss om man vil, men han viste sine kommende angreb på så tydelig vis at det hele både så sløvt ud og utroligt lineært ud. Som om at egentligt input fra spillere var en triviel formalitet, og det havde ellers ikke rigtig været tilfældet i resten af demonstrationen. Kampen havde ikke noget organisk flow, og det hele faldt til jorden.

Denne demonstration var som sagt bare et forlænget kig på den bane vi alle så under pressekonferencen, og der blev ikke fremvist et eneste sekund af de kooperative baner. Dog var det ganske brugbart for vores samlede indtryk af spiloplevelsen, og det er os en gåde hvorfor Square Enix ikke fremviste denne under selve konferencen. Der lader til at være meget på spil i Marvel's Avengers, og det er ganske tydeligt at ambitionsniveauet er skyhøjt. Vi er faktisk klar på at se denne anderledes fortolkning af universet og heltene, og det lod til at Crystal Dynamics og Eidos Montreal har koncentreret sig meget om at skabe et dybt univers fyldt med narrativ detalje.

Marvel's Avengers

I forhold til det kooperative aspekt vi talte om før, så talte vi med studiets Creative Director, Noah Hughes, om multiplayer-delen af spillet, og han forklarede os følgende:

"Co-op's an important part of the game. There are portions of the campaign that are specifically designed for particular heroes. In those levels, you'll be playing that hero but in a lot of the other levels that open up as you progress through the campaign, you have the option to play those as any hero. So even if you're playing single-player you can choose to play your favourite more."

Udover at kunne genspille baner lige så ofte du vil, så skal du stige i niveau med alle dine helte, og derigennem låse op for evner, kostumer og ekstra indhold. Studiet har desuden planer om at tilføje mere indhold efter kampagnen er slut. "The world's going to continue to expand. We have new regions coming, we have heroes coming, and that'll all be at no additional cost", slog Hughes fast.

Vi ved stadig ikke helt hvilken størrelse Marvel's Avengers er, og vi medgiver at den demonstration vi så var rimelig "on rails". Dog lader der til at være enormt potentiale i kampsystemerne, og naturligvis så spillet gudesmukt ud. Så vi er faktisk glade for at spillet fremstår mere strømlinet end først antaget, og det lader ikke til at være det Destiny-lignende spil vi havde frygtet, men snarere et Uncharted eller et Gears of War med en distinkt kampagne, samt distinkt kooperativt indhold der ekspanderes over tid.

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer
View comments

Relaterede tekster

Indlæser mere indhold