Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Gamereactor Danmark
previews
Touch My Katamari

Touch My Katamari

Den rullende katamari har ligget stille i en rum tid. Nu er den krympet og har indfundet sig på PS Vita, hvor den nu søger nærkontakt med dine fingre...

Katamari-serien har været væk fra rampelyset i nogle år, og skal vi være ærlige, så er det nok for det bedste. For hvor det første spil blev en overraskende succes og tog verden med storm, og den første efterfølger gjorde det godt, så er det stille og roligt gået ned af bakke for serien. Den har stået i stampe, hvilet på laurbærrene, taget successen for givet.

Og det indrømmer Kongen af al Kosmos sjovt nok nærmest ordret i introen til Touch My Katamari - efter han vel og mærke har brokket sig over hvor lang introen egentlig er. Det er en lidt spøjs erkendelse, som om udviklerne åbent erkender, at de er nødt til at tage sig sammen, der samtidigt understreger, at seriens pudsige og selvrefererende humor er intakt.

Touch My Katamari

Kernen af gameplayet er den samme som altid: man skal rulle en lille klistret bold henover ting, så de sætter sig fast på bolden, der således vokser, så man kan rulle den henover større ting - i en skala, der går fra tændstikker til supertankere.

Touch My Katamari har selvfølgelig et par ændringer, og som navnet antyder, benytter den vigtigste af dem Vitaens touchflader. Som noget nyt kan man nemlig justere katamariens form med to fingre på enten for- eller bagsiden af sin Vita. På den måde kan man lave katamarien om til en aflang pølse eller et højt hjul, og på den måde mere effektivt samle genstande op.

Touch My Katamari
Touch My Katamari
Touch My Katamari
Touch My Katamari
Touch My Katamari
Touch My Katamari
Touch My Katamari
Touch My Katamari
Touch My Katamari