Gamereactor follow Gamereactor / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia
Gamereactor Close White
Log ind medlem






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
previews
Dragon's Dogma

Dragon's Dogma

Når man tager et kig på Dragon's Dogma er det svært ikke at tænke, at det her var hvad Final Fantasy XI og XIV ønskede at være...

  • Tekst: Gillen McAllister - GR EU

Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus

En enorm åben verden. Fantasy inspireret af vesten men med et japansk twist. Enorme bosskampe der underholder og seje magier. Dig mod resten af verden, og kun et par loyale venner ved din side.

Vi havde det med andre ord, enormt sjovt under vores femten hårdtpressede minutter med Capcom, der solgte os på det relativt ukendte rollespil og flot viste, at de har styr på sagerne.

Det ville være ganske korrekt at sige at vi ikke rigtigt vidste hvad der var os i vente, før vi satte os ned og fik tid til at prøve spillet. Her er dog et dybt kampsystem med mere action end rollespil, hvor angreb på det nærmest knuser de øglefjender og banditter, som står i vejen. Med RT-knappen griber man fat i fjenderne og kan endda bestige dem hvis de er store nok, kravle rundt på dem og angribe forskellige punkter for at gøre deres bevægelser sløvere, eller ødelægge udstyr som hjelme og sværd.

Dragon's Dogma

Fornøjeligt er det også at se magier som ganske simpelt er lækre i både design og mekanikker. Disse tages i brug ved at benytte en af skulderknapperne kombineret med de fire primære knapper på fronten af controlleren. Et langsomt jordskælvsangreb sender klippestykker flyvende gennem hele skærmen, men favouritten er "canon"-angrebet der fremkalder en glødende energikugle, som hakkes i stykker med sværdet og efterfølgende sender sine stumper og stykker mod fjenderne. Alle disse kan opgraderes yderligere med forskellige elementer, ligesom dine skjolde og våben, for at give større skade.

Det efterhånden traditionelle multi-klasse system byder på muligheden for at sammensætte dine egne hybrid-figurer, og at skifte mellem de forskellige klasser kræver blot lidt guld og et besøg til den nærmest butik.

Dragon's Dogma

Men det er dog "companion"-muligheden vi er rigtigt interesserede i. Under hvert af de mange eventyr får man følgeskab af en bestemt helt, men ganske specielt er det at denne helt kan byttes eller udlånes til andre spillere over et online-marked. Når de så senere kommer tilbage har de både erfaringspoints, samt monster- og område-ekspertise med, hvilket betyder at du kan søge hjælp fra unikke helte, som har de færdigheder, du står og mangler for at kunne gennemføre en mission. Det er en slags delt, social mulighed der ikke ligger langt fra det vi kender fra Dark Souls.

Om spillet kan holde vores opmærksomhed i mere end 15 minutter, og om spillets verden tilbyder mere end voldsomme kampe er noget vi først vil kunne besvare når vi selv modtager kode på spillet. Uanset har Capcom dog fanget vores opmærksomhed med en titel som vi førhen knapt vidste eksisterede. Vi håber på mange flere fremtidige kampe, lækre magier og et godt eventyr til maj.

Dragon's Dogma
Dragon's Dogma
Dragon's Dogma
Dragon's Dogma
Dragon's Dogma