LIVE
HQ
logo hd live | Call of Duty: Vanguard Open Beta
See in hd icon
Dansk
Gamereactor
previews
Diablo II: Resurrected

Vi kommenterer på Diablo II: Resurrecteds beta-tests

Claus har spillet både den lukkede og åbne beta af Activision Blizzards nyeste remaster.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ
HQ

Søde Diablo II Resurrected. Du vil så gerne være som det originale spil, og alfaen viste at udviklerne bag var godt på vej. I mit preview skrev jeg at du så godt ud, og at du var fyldt med detaljer. Jeg skrev også at karaktererne var flotte, og grafikken var fyldt med stemning. Jeg beskrev dog også, hvordan jeg følte at fornemmelsen fra det originale Diablo II: ikke helt var i skabet endnu, da der var en del forsinkelser, når man trykkede med musen i visse situationer, noget som skal være på plads, for spillets fans er virkelig hardcore, og de ønsker allerhelst en én-til-én gengivelse af dit legendariske gameplay. Får du ikke de ting på plads, så vil din lancering blive en stor fiasko, hvilket din udvikler ikke har råd til for tiden. Så lad os se om du er blevet bedre i din lukkede beta, så vi kan se om du er klar til at blive udgivet d. 23. september.

Ja, sådan kan mine tanker sammenfattes om Diablo II: Resurrected. Jeg elsker originalen, og har brugt alt for mange timer med det igennem mine teenageår. Derfor ønsker jeg at det bedste for spillet, så jeg kan få nostalgiske tanker om 24 timers maratonspilsessioner og billig pappizza fra Netto med Thousand Island-dressing. Åh ja, det var tider. Så lad os kigge på Diablo II: Resurrecteds lukkede beta.

Diablo II: Resurrected
Diablo II: ResurrectedDiablo II: ResurrectedDiablo II: ResurrectedDiablo II: Resurrected

Blizzard har i betaen, til forskel fra alfaen, åbnet for multiplayer, noget af det der gjorde originalspillet så godt. Jeg spillede med fire andre, men man kan som i originalen være op til otte. Der er ikke blevet plads til LAN-spil, hvilket er sørgeligt, da det var en fed måde at spille til især LAN-fester. Blizzard har sagt, at det er fordi det udgør en sikkerhedsrisiko, men jeg er ikke sikker på det er grunden, da det jo fungerede fint i det originale spil. Fred være med det dog, jeg skal nok få spillet alligevel, men det er lidt øv synes jeg.

Selve multiplayeren fungerede fint mens jeg spillede det. Spillede kollapsede under sin egen vægt et par gange, men ellers kørte det som det skulle. Jeg lagde dog mærke til at pingen, som er den tid det tager for spillet at kontakte sin egen server, var ret høj. Den lå omkring de 100 millisekunder, hvilket er tre gange mere end jeg havde regnet med, og jeg har altså seriøst hurtigt internet, så det er ikke der problemet ligger. I et spil som Diablo skal pingen være så lav som muligt, da der ellers kommer forsinkelser, som gør at man bliver dræbt af de mange monstre. Jeg skrev også i mit preview af alfaen, at man kunne mærke en forsinkelse, og en sløvhed i den måde spillet reagerede på, og den sløvhed synes jeg stadig jeg kan ane, desværre. Den skal bare væk, for kommer den ikke det, vil spillet blive sønderbombet med kritik. Heldigvis er der en måned endnu, så Blizzard har travlt. Et andet kritikpunkt som gør mig lidt ængstelig, er at Blizzard ikke giver os lov til at spille mere end de to første akter, ligesom i alfaen. Det betyder at man ikke kan nå til mere end level 30, hvilket er meget skidt, da spillet først begynder omkring level 40 for det meste. Så det brændende spørgsmål for mig er; hvor meget har Blizzard testet slutindholdet i spillet. Hvorfor ikke give os lov til at teste de forskellige sværhedsgrader, og det udstyr som man finder på sin rejse? Det gør mig en smule bekymret for selve udgivelsen af spillet. Er det for ikke at spoile noget? For hvis det er grunden, så vil jeg bare sige at jeg godt kender historien, og de omgivelser spillet har. Jeg, og sikkert rigtig mange andre der har skaffet sig adgang til den lukkede beta, har prøvet at gennemføre spillet, så hvorfor man kun må prøve første og anden akt er en gåde for mig. Jeg håber virkelig at Blizzard ved hvad de har gang i.

Et andet aspekt som er forandret fra alpha til beta, er at de ikoniske mellemsekvenser, som er blevet genopfrisket med ny maling. Blizzard har altid lavet fantastiske mellemsekvenser, og det ændrer sig ikke i Diablo II: Resurrected. Sekvenserne har den samme lyd som originalsekvenserne, hvilket er super fedt for stemmeskuespilleren, som lægger stemme til Marius, der er spillets fortæller, er fantastisk, og hans ikoniske fremførelse af sine linjer er bibeholdt. Derudover er detaljegraden i de nye mellemsekvenser fantastisk, og er en direkte overførsel af de gamle mellemsekvenser, billede for billede. Det må have været et enormt arbejde at sørge for at de ligner hinanden så meget. Mellemsekvenserne ligger lidt i linje med den polering af den grafiske side spillet generelt har fået. Det var også den jeg lagde mærke til, havde fået de største opdateringer i spillet.

Diablo II: Resurrected
Diablo II: ResurrectedDiablo II: ResurrectedDiablo II: Resurrected

Desuden har Blizzard tydeligvis arbejdet for at sikre, at der er en direkte forbindelse imellem det gamle og det nye spil. Blandt andet har feedback fra fans adresseret den sne der falder. Førhen faldt der sne helt vertikalt, men nu falder det på skrå af skærmen, ligesom i originalen. Det er sådanne små grafiske ting som Blizzard har ændret mange af, og jeg er ikke sikker på, det er her fokus nødvendigvis skal lægges. Hvis grafikkvaliteten er lidt svingende når spillet bliver udgivet, så vil fans måske brokke sig lidt, men det vil ikke betyde undergangen for spillet. Hvis mekanikkerne ikke er på plads, så kommer der meget brok, og så jeg ved godt hvad jeg ville foretrække, hvis jeg var Blizzard, men måske ved de hvad de gør, det håber jeg. Jeg er lidt ligeglad om Duriel, som er den boss man skal besejre i slutningen af anden akt, er for blå når han bliver frosset, hvis bare kampen med den store ormeagtige ting, sidder lige i skabet.

Til sidst skal de to nye klasser man har adgang til nævnes. Man kan nemlig nu spille fem af de syv klasser, og denne gang er der adgang til druiden og paladinen. Druiden er ikke min yndlingskarakter, og det er paladinen heller ikke, men jeg ved godt hvilken klasse jeg fortrækker af de to. Druiden kan spilles meget forskelligt, alt efter hvilket evnetræ man bevæger sig ned af, og jeg synes det var rigtig sjovt at se de meget forskellige spillemåder, som formskifteren indbød til. Paladinen er en karakter som gør andre bedre på grund af dens auraer, og det er bare ikke mig. Det skal dog siges at de begge spillede ganske godt, og var sjove at lege med. Derudover så deres evner og animationer ganske fede ud, så jeg glæder mig til at prøve de sidste klasser, når spillet udkommer.

HQ

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold


Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.