Dansk
Gamereactor
nyheder

Rapport: Forvent færre AAA-spil i fremtiden

Udviklingsomkostningerne bliver hele tiden ved med at stige, og åbenbart er der ikke lige så mange der ønsker at satse på sådan en investering.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Hvis du synes at der har manglet centrale AAA-spillanceringer på det seneste, så kan det meget vel være at det er med fuldt overlæg. COVID-19 spillede naturligvis en rolle, og ligeledes har branchen for nylig befundet sig i en nedadgående kurve, men helt generelt er der noget der tyder på at vi skal forvente færre store spil i fremtiden.

Analytiker og brancheeksepert Stephen Totilo har skrevet en ret dybdegående rapport ovre hos Game File, hvor han pointerer at samtlige store spillere i branchen, fra Microsoft til Square Enix, fra Nintendo til SEGA, alle har skruet ned for antallet af store titler hvert år.

Og grunden lader til at være simpel; store spil er blevet så dyre at lave, at de her virksomheder bliver nødt til at reducere antallet:

"Like big-budget video games? Hope you like waiting for them. (And hope there are enough developers left in this industry to make them.) There are abundant signs that we have entered an era that will see fewer major new video games from big game publishers. That transition has been especially clear in the past week, as one gaming giant after another is sounding the alarm about the increasing challenges of making the kind of mega-games they're most famous for."

Kan det gå den anden vej? Det ved Totilo ikke, og det kræver en anderledes tilgang, og teknologisk udvikling.

Rapport: Forvent færre AAA-spil i fremtiden


Indlæser mere indhold