Dansk
Gamereactor
previews
Remnant II

Remnant II-indtryk: Gunfire går mere ambitiøst til værks

Vi har taget fat på Gunfire Games' efterfølger som en del af vores tid ved Summer Game Fest.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ
HQ

Jeg blev simpelthen forelsket i Remnant: From the Ashes. Gunfire Games' action-shooter trak mig ind med sin overbevisende præmis og fastholdt derefter min interesse med sit spændende gameplay og stramme mekanikker i en sådan grad, at jeg faktisk blev hængende og spillede alle DLC'erne til spillet. Dets looter-shooter-stil og tilfældigt genererede banedesign sikrede altid, at jeg havde noget at lave, og i årenes løb har jeg brugt en ret betydelig mængde tid på titlen. Jeg er naturligvis meget spændt på at se, hvordan efterfølgeren, Remnant II, vil forbedre den interessante formel, og på dette års Summer Game Fest Play Days i Los Angeles har jeg fået en smagsprøve på netop det.

I en kort 30-minutters hands-on-session fik jeg mulighed for at udforske et par verdener og teste en af de tilgængelige klasser (der var flere arketyper, men den korte hands-on-periode betød, at jeg kun virkelig kunne få fornemmelsen af én klasse). Mens hver type spiller meget forskelligt med selvstændige evner og spillestile, besluttede jeg at vælge det, der på overfladen ser ud til at være den mest unikke arketype af dem alle: Handler. Denne klasse spiller på stort set samme måde, som Remnant altid har spillet, bortset fra at denne klasse tilbyder en hund som ledsager, der kan få til opgave at angribe fjender, tiltrække ild og endda genoplive nedlagte allierede og spilleren selv. Det er overflødigt at sige, at for solospillere er denne klasse allerede en sikker vinder, da den tilføjer en massiv mængde overlevelsesevne uden at påvirke gameplayet dramatisk.

Remnant II
Dette er en annonce:
Remnant II

I en typisk Remnant-forstand kan Handler tilpasses med en række evner og frynsegoder, der marginalt forbedrer eller ændrer, hvordan klassen spiller, og det samme er tilfældet for de andre klassetyper (Gunslinger og Challenger). Indrømmet, det er egentlig ikke meget anderledes end, hvordan Remnant: From the Ashes altid har spillet, men det er tydeligt fra det, jeg har set i Remnant II, at der er flere muligheder og variationer i buildcrafting-pakken denne gang, hvilket giver flere kreative måder at designe og opbygge en karakter på.

Da Remnant II stadig har looter-shooter-elementer i sig, er buildcrafting stadig af største vigtighed, især når man tænker på de mange forskellige typer fjender, som du vil møde i denne efterfølger. Med alt fra nye dødbringende dyr til mere levende farer øger Remnant II trusselsniveauet betydeligt, hvilket bliver endnu mere tydeligt, når bosser og andre store fjender dukker op. Da jeg havde chancen for at spille Remnant II sammen med en anden journalist, kunne vi arbejde sammen om at afværge døden (med hjælp fra min firbenede følgesvend), men vi døde stadig et par gange i løbet af spilsessionen, hvilket beviser, hvor krævende og alligevel spændende denne efterfølger kan være til tider.

Selvom Remnant II er mere detaljeret og komplekst end Remnant: From the Ashes, hvor det betyder noget, er spillet også større på de fleste punkter. Banerne, som igen er tilfældigt genererede, betyder, at du aldrig kommer til at udforske de samme områder, og de er større og fyldt med flere fjender, beholdere og muligheder. Der er endda, hvad der ser ud til at være et bredere udvalg af biomer, der tager spilleren til, hvad der kun kan beskrives som et helvede, og derefter til en fremmed skov og videre. Og som prikken over i'et er der masser af sidemissioner og grunde til at udforske andre steder end den centrale vej frem, og det giver alt sammen et spil, hvor Gunfire tydeligvis har kigget på originalens mangler og forbedret dem, hvor det er vigtigt.

Dette er en annonce:
Remnant II
Remnant II

Men den samme kerne af spændende gameplay fra Remnant er stadig til stede. Udfordringen, det stramme gunplay, de From Software-inspirerede Checkpoints og de engagerende bevægelsessystemer er bevaret, hvilket betyder, at du får en velkendt, men mere krævende og underholdende oplevelse, end hvad der blev tilbudt i forgængeren. Og det er alt sammen med forbedrede visuelle elementer og en præsentation, der føles efterfølgerværdig. Som navnet antyder, føles Remnant II som en 2.0-version af Remnant: From the Ashes.

Ud fra hvad jeg så af Remnant II på Summer Game Fest, blæste det mig ikke omkuld med en masse nye mekanikker og gameplay-elementer, i stedet så det ud til at tage det, der gjorde originalen så elsket og forfine det på meningsfulde måder. Hvis du kunne lide Remnant: From the Ashes, vil du føle dig hjemme i denne efterfølger, og hvis du aldrig fik chancen for at spille den strålende original, vil Remnant II være det perfekte sted at starte serien, da det simpelthen er en bedre version af det spil. Dette spil og Immortals of Aveum udkommer med fem dages mellemrum i juli, så jeg er ikke sikker på, hvad jeg glæder mig mest til lige nu.

Relaterede tekster

Remnant IIScore

Remnant II

ANMELDELSE. Skrevet af Ben Lyons

Gunfire Games er tilbage med opfølgeren til det glimrende Remnant: From the Ashes.



Indlæser mere indhold