
Da Rift udkom tilbage i 2011 reklamerede Trion Worlds med at det var den World of Warcraft-dræber vi alle havde ventet på. Syv år senere har vi alle måtte sande at det ikke var tilfældet, og selvom udvikleren længe har kæmpet med at gøre MMORPG-spillet til en stor succes, lader det til at deres strategi med det såkaldte Prime-abonnement fik et gennembrud.
For godt og vel udkom Rift Prime, der var et abonnent for betalende brugere der kunne få en ny start i spillet, og være med hvor det hele begyndte for syv år siden, og flere brugere har rapporteret, at de er nødt til at sidde i kø i flere timer for at få lov til at komme ind på serverne.
Amanda Fry, der er en af producerne bag Rift, har udtalt:
"A dynamic event in Silverwood on day one had the most participants of any event in RIFT history! Nearly a thousand people were tackling the challenge, and the sheer volume of activity and teamwork there was simply awesome to see. Right then we knew that we made the right call with RIFT Prime."
Scott Hartsman, der er CEO hos Trion Worlds, fortsatte med at kommenterer omkring spillets fællesskab:
<em>"RIFT Prime has been a huge success the first month in, and we can't thank the RIFT community enough for supporting it. We pride ourselves on being able adapt in ways that make sense for our players and will give them what they want in our games, and RIFT Prime is a great example of that."
Efter Rift Prime udkom i sidste måned er der blevet klaret over 5 millioner quests og over ti tusind dungeons. Prime-spillere vil også kunne forvente en masse nyt indhold snart, deriblandt et nyt raid kaldet Greenscale.