Dansk
Gamereactor
nyheder

RTS-veteran føler at genren skal udvikle sig for at kunne overleve

Han mener at vi har spillet det samme spil i adskillige årtier.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Byg din base, byg enheder, opgrader dine enheder og din base og ødelæg så modstanderens base. Det er i brede træk sådan man spille alle RTS-spil, og selvom man kan koge alle genre ned til deres mest basale loops, så mener en veteran at denne genre må og skal udvikle sig for at kunne overleve.

En veteran der har haft en hånd med i spillet på udviklingen af Halo Wars, Age of Empires og Age of Mythology, for bare at nævne nogle få, Dave Pottinger, har sagt dette til VideoGamer:

"You know, you're still playing the same game we're playing 20 years ago and looking at some of these new games—Stormgate and others like that—and they're still really largely based on that formula. It works, it's an old, golden set of rules, because they were good back then and they're still good now, and it's nice to see that stuff still works but at the same time I want to do something new, we want to do something new."

Pottinger forklarer senere i interviewet at ændringer af den "gyldne" formular kan fremmedgøre spiloplevelsen for faste fans. Mener du også at RTS-genren har brug for en rystetur?

RTS-veteran føler at genren skal udvikle sig for at kunne overleve


Indlæser mere indhold