En af de kommende titler fra Xbox Game Studios, vi ikke så noget til på Microsofts E3-konference, var Rares Everwild. Spillet blev præsenteret tilbage i 2019, og sidste sommer fik vi en fin trailer, der tydede på, at udviklingen forløb planmæssigt.
Men nu skriver VGC, at spillet er blevet "completely rebooted," efter at dets creative director Simon Woodroffe forlod Rare sidste efterår.
"According to people with knowledge of Everwild's development, the game's design has essentially been 'restarted from scratch', which means it will likely be several years before it releases. We're told that Everwild's development team is now 'optimistically' targeting a 2024 release and that Rare's most senior creative employee, designer Gregg Mayles, has been brought in to lead the reboot," skriver VGC.
Rare er selvfølgelig også travlt optaget med at lave opdateringer til Sea of Thieves, der stille og roligt er gået hen og blevet en stor succes på Xbox og PC. Selvom Everwild udvikles af et separat hold, så vil den endelige udgivelsesdato nok også hænge sammen med, hvor mange ressourcer deres ledelse vælger at bruge på det ambitiøse projekt.
Forhåbentligt sætter de alle sejl til, så vi ikke skal vente helt til 2024.