Dansk
Gamereactor
nyheder
Xenoblade Chronicles X

Sådan virker Xenoblade X kampsystemet

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Efter mange videoer der primært har fokuseret på pæne billeder der kommer fra Xenoblade X er det endelige blevet tid til at afslører lidt omkring kampsystemet til dette Wii U eksklusive spil, og som uden tvivl er det mest essentielle del af spillet for mange fans.

Vi har fået fingrene i en halv times transmission fra Japan som du kan se i bunden af denne nyhed, og tog et nærmere kig på de lidt mere raffinerede detaljer fra systemet.

Xenoblade X har et kampsystem der er baseret på konfrontationer med både kort og lang rækkevidde, hvor der kan skiftes på et splitsekund. Uanset om der bruges blank- eller skydevåben har forskellige egenskaber, eks. kan man lamme modstanderen eller heler sig selv. Der er cool-downs på tingene, og det er en feature der vækker minder fra spil som Mass Effect.

Udover de mange specialangreb er der naturligvis også automatiserede angreb der dog ikke laver lige så meget skade. Hemmeligheden er derfor at balancere sine specialangreb, og altid have et ekstra kort på hånden som kampen udvikler sig.

Herudover tæller også positionering højt, og en del angreb har afstandskrav ift. maksimal effektivitet.

Xenoblade X kommer op til sommerferien, og vil snadsynligvis være blevet omdøbt med efternanvet Chronicles.

Den interessante del af videon starter ved 33:48:

HQ

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold