Dansk
Gamereactor
nyheder

Shawn Layden: Moderne spil er alt for lange og dyre at producere

Branchen er nødt til at ændre sig eller stå over for kollaps.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Moderne spil er alt for lange og passer ikke længere til nutidens forbrugere - det mener den tidligere PlayStation-chef Shawn Layden, som hævder, at 90-100 timers spil simpelthen er for dyre at producere og ikke stemmer overens med, hvad moderne spillere faktisk ønsker. De fleste spillere, især dem med almindelige job, har meget begrænset fritid.

Layden peger på sig selv som et eksempel og siger, at han ikke engang har haft tid til at spille Red Dead Redemption 2 af netop den grund. Han hævder også, at tendensen mod stadig mere massive spil er et stort problem og en vigtig årsag til de eksplosive udviklingsomkostninger, der plager branchen.

"Jeg har ikke brug for, at du bruger 100 timer på mit spil. Jeg vil have dig til at lægge controlleren fra dig efter 20 timer og have svedige hænder."

I stedet er Layden fortaler for kortere, mere fokuserede spiloplevelser, der kan udvikles hurtigere og til lavere omkostninger - noget han mener også vil sætte gang i mere kreativitet blandt udviklere. Han advarer om, at industrien er på vej mod kollaps, hvis den ikke ændrer retning.

Er du enig med Shawn Layden? Foretrækker du kortere, strammere spil frem for massive åbne verdener fyldt med missioner og samleobjekter?

Shawn Layden: Moderne spil er alt for lange og dyre at producere


Indlæser mere indhold