EA's chefdesigner på Shift 2: Unleashed, Andy Tudor, siger de går efter at slå Gran Turismo og Forza med deres kommende spil, men uden at inkludere "1000 irrelevante biler".
Ifølge Tudor går de helt klart efter sim-folket, men deres tilgang er anderledes end Gran Turismo 5 og Forza Motorsport 3.
Tudor siger: "De to spil er på piedestaler i øjeblikket. Når vi tænker over hvad vi gerne vil med det her spil, så handler det ikke bare om tal. Vi vil ikke tilføje 1000 irrelevante biler. I mine øjne er de to spil næsten som leksikoner. Du har tusind biler, tusind baner eller sådan noget, og spillet handler grundlæggende om at tjene nok penge til at anskaffe en ny bil, tjene nok penge til at anskaffe endnu en ny bil. Det er en grind. Det er næsten som at samle frimærker".
"Men det er jo ikke det sjove", fortsætter han. "Det sjove er at sidde bag rattet, mærke du er på kanten, gå lige til grænsen, og tage biler der er relevante og sjove at køre, og tune dem fra fabriksindstillingerne i den grad vi havde i Shift 1".
Tudor gav udtryk for noget lignende, da Gamereactor for nylig var forbi Slightly Mad Studios for at prøvekøre Shift 2. Her sagde spurgte han retorisk: "Hvem fanden gider køre en Polo 1,1 på Suzuka?"