Dansk
Gamereactor
nyheder

Smash Bros-skaber kalder AAA-udvikling "dybt uholdbar" og siger at AI kan være den eneste vej frem

"The only effective breakthrough I can think of at the moment is generative AI."

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Masahiro Sakurai, der har instrueret et hav af ikoniske titler og anses bredt som værende en af de dygtigste levende spildesignere og instruktører, er langt fra den eneste der påpeger at AAA-udviklingsmodel er skævvredet og på grænsen til ødelagt.

Spørger man et hav af branchefolk er AAA-projekter blevet for omfattende, for dyre at producere, og de tager for lang tid at lave - så hvad er løsningen?

I et interview med Yahoo Japan siger Sakurai, at den eneste umiddelbare løsning han kan komme i tanke om, er at brugen af generativ AI på en eller anden måde løser den her hårknude.

"The only effective breakthrough I can think of at the moment is generative AI. I think we are getting to the point where (AAA studios) have to change their way of working by using gen AI to improve work efficiency. I think we are in an era where only the companies that successfully respond to these changes will be able to survive."

Det er dog en udtalelse der har fået masser af kritik, eftersom der stadig er masser af eksempler på studier i alle størrelser der uden AI kan få succes på markedet.

Hvad mener du?

Smash Bros-skaber kalder AAA-udvikling "dybt uholdbar" og siger at AI kan være den eneste vej frem


Indlæser mere indhold