Dansk
Gamereactor
nyheder

Sony vil bruge AI og machine learning for at gøre spiludvikling hurtigere og billigere

Det fremgår af en ny rapport fra Sony, og machine learning er allerede blevet brugt i Marvel's Spider-Man 2.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

I en ny rapport fra Sony kan man læse, at PlayStation vil gøre brug af AI og machine learning for at gøre deres spiludvikling hurtigere og billigere.

I rapportens indledning skriver COO og CFO Hiroki Totoki: "We are bolstering technologies that can help creators engage in maximizing the value of their IP in efficient, high-quality ways, including sensing and capturing as well as real-time 3D processing, AI, and machine learning. Building on these initiatives, we are moving toward solutions for delivering our IP rapidly and at low cost to a broader range of fans."

I rapporten kan man også læse, at Insomniac Games brugte machine learning i produktionen af Marvel's Spider-Man 2, ved at tilføje "voice-recognition software", som gjorde det muligt automatisk at synkronisere underteksterne med karakterernes dialog og dermed "significantly shortening the subtitling process."

Derudover siger Hiroki Totoki, at Sony i Indien udforsker hvordan de kan bruge AI og machine learning for at kunne "shorten the dubbing and translation processes."

AI og machine learning har et stykke tid været et kontroversielt emne i spilindustrien, specielt i kølvandet på 2023, hvor tusindvis mistede deres job (ikke på grund af AI). Dette emne bliver ikke mindre varmt af, at PlayStation nu tager disse teknologier mere og mere til sig i produktionen af deres spil.

Du kan læse den fulde rapport her, og de ovenstående omtalte passager kan findes på side 17.

Sony vil bruge AI og machine learning for at gøre spiludvikling hurtigere og billigere


Indlæser mere indhold