
Selvom PlayStation Plus stadig ikke tilbyder helt lige så meget som Xbox Game Pass for mange brugere, har tilføjelsen af Extra- og Premium-abonnementernes Game Catalogue gjort konkurrencen en smule skarpere. Uanset hvad man mener om abonnementsmodellen, tegner det til, at spillerne strømmer til tjenesten.
I hvert fald ifølge en samtale mellem Hermen Hulst og Hideaki Nishino, to af Sonys spilchefer, som fortæller, at flere og flere abonnenter vælger de dyrere niveauer.
Ifølge Sonys seneste tal har omkring 38 % af alle PlayStation Plus-abonnenter enten et Extra- eller Premium-abonnement. "PlayStation Plus is highly valued by our players and continues to drive engagement," sagde Nishino. "This is even after the global price increases we implemented in FY2023, and more recently, the local price increases in selected countries, to improve our pricing strategy...The PlayStation Plus service offers great value for our players, and we will continue to add more value and adjust our pricing strategy in a dynamic way to maximise profitability."
Så hvis du havde håbet, at prisen på PlayStation Plus Essential, Extra eller Premium ville blive mere statisk, bør du nok tænke dig om en ekstra gang. Men Nishino siger i det mindste, at der er planer om at tilføre mere værdi for abonnenterne. Måske kunne nogle store day 1-udgivelser hjælpe med at øge interessen yderligere.