Dansk
Gamereactor
nyheder
Final Fantasy XVI

Square Enix: Det lykkedes Final Fantasy XVI at tiltrække et yngre publikum

De generelle salgstal lader til at være skuffende, men der er en positiv side.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Det lader til at Final Fantasy XVI generelt har præsteret lidt under hvad Square Enix havde håbet på. Nej, nogen kæmpe fiasko er det så sandelig ikke, og særligt i hjemlandet Japan er spillet gået som varmt brød, men nogen gigantisk succes har det heller ikke været.

Men målt på et specifikt parameter, så har spillet for alvor præsteret. Spillet valgte under udviklingen at droppe turbaseret kamp for at appellere til et bredere, og mest af alt yngre publikum, og i et interview med Push Square bekræfter DLC Director Takeo Kujiraoka, at det er lykkedes:

"In recent years, players of the Final Fantasy series have tended to skew towards a higher age range. However, this time there are survey results showing that more people in their teens and 20s played Final Fantasy 16. I think this shows that, to a certain extent, we've achieved one of our initial goals - to have players of all ages play the latest Final Fantasy game. This doesn't mean that all future Final Fantasy games will take a similar direction to Final Fantasy 16, but I do think it means that we've been able to bring new players on board and open new possibilities for the development teams that will work on future installments in the series."

Om hvorvidt spillet på sigt vil kunne indfri forventningerne vides ikke.

Final Fantasy XVI

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold