Sonys Mark Cerny, der er chefarkitekten bag PlayStation 4, holdte et foredrag om skabelsen af den kommende konsol på Gamelab-messen i sidste uge. GRTV fangede ham kort derefter til en dybdegående snak om maskinen.
Om tilblivelsen siger han blandt andet:
"Til stadighed gennem de fem års udvikling har vi bedt om feedback fra de store spilskabere. Først om hvad de gerne ville se i konsollen, og så efterhånden som vi skabte den, hvad deres reaktion var på det, vi puttede i konsollen".
Processen med PlayStation 4 har været radikalt anderledes i forhold til tidligere PlayStation-konsoller, fortæller Cerny:
"Med PlayStation 1, 2 og 3 var det i høj grad hardware-holdets skabning. De designede kredsløbene, de lavede dokumentationen, og når så det hele var færdigt sendte de dokumentationen videre til udviklersupporten, der så underrettede spilskaberne. Der var ikke rigtig nogen interaktion mellem hardware-holdet og spilholdene. Med PlayStation 4 har vi taget en helt, helt anden tilgang".
Du kan se hele interviewet nedenfor.