
Rime blev der taget ganske godt imod på både PC, PlayStation 4 og Xbox One da det udkom tidligere på året, men nu, efter flere forsinkelser, er spillet endelig udkommet på Switch, og spillere har i løbet af de seneste par dage fundet ud af, at denne version lider af alvorlige tekniske problemer.
Særligt drejer det sig om den meget ujævne billedehastighed, hvor brugere blandt andet rapporterer drastiske fald helt ned til 10fps. Dette har udvikleren, Tequilla Works, nu addresseret i en AMA på Reddit. Udvikleren mener selv at den heftige optimering der er har fundet sted for at spillet kan køre på Switch har været succesfuld, men alligevel indrømmer de såkaldte "loading hitches":
"Rime runs at 30fps in 720p throughout most of the game while docked. This is a considerable improvement from where the game was at earlier this year when we announced the first delay. While we have done an excellent job at bringing the standard frame rate up, the one problem we were unable to address completely were loading hitches. RiME uses a technique called streaming which allows us to have portions of the level loaded and unloaded in order to save on memory utilization."
Skal du have Rime på Switch?