Dansk
Gamereactor
nyheder
The Elder Scrolls Online

The Elder Scrolls Online har genereret $15 millioner hver eneste måned i over et årti

Det er let at forstå hvorfor spillet er så vigtigt for Bethesda.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Hvorimod mange engang var skeptiske overfor The Elder Scrolls Online, eftersom det historisk set kun er meget få MMORPG'er der er kommet i nærheden af at gengive World of Warcrafts succes, så er Zenimax Online Studios for alvor kommet i mål, og har nu ret konsekvent i over et årti leveret konstant stigende spillerantal og solide udvidelser.

Spillet ankom i foråret 2014, og efter at det månedlige abonnement blev droppet i 2015 fandt spillet et gigantisk, vedholdende publikum, der bare er vokset og vokset siden. Nu er det blevet rapporteret af Timur222 at en af spillets UX-designere, Gary Boodhoo, har afsløret præcis hvor mange penge Bethesda reelt set tjener på spillet månedligt.

Boodhoo er kommet til at afsløre via LinkedIn, at spillet ret konsekvent har omsat for over $15 millioner hver eneste måned, nærmest siden begyndelsen:

"We're working alongside Content and Business teams to drive $15M in monthly revenue for over 10 years".

Det er måske derfor Bethesda fortsætter med at investere så tungt i spillet.

The Elder Scrolls Online

Relaterede tekster

The Elder Scrolls OnlineScore

The Elder Scrolls Online

ANMELDELSE. Skrevet af Oskar Nyström

Zenimax Online Studios har arbejdet i syv år, og tordner nu ud med et af de dyreste onlinerollespil nogensinde.



Indlæser mere indhold