Tidligere på året udgav CD Projekt Red efterfølgeren til det prisbelønnede The Witcher, nemlig The Witcher 2. Nu følger de op med endnu mere guf: The Witcher 2 til Xbox 360 og en gratis udvidelse til pc-udgaven.
CD Projekt Reds præsentation ved Gamescom messen viste klart, at kundernes oplevelse kommer i første række. Selv om The Witcher 2 har været på gaden i et stykke tid, så fortsætter udviklerne med at pumpe bug fixes og opdateringer ud.
Version 2.0, som er titlen på udvidelsen til PC, er en samling af fixes og helt nye ting, som indeholder følgende:
100 tekniske bug fixes.
20 nye grafiske opdateringer.
En ny sværhedsgrad kaldet "Dark Mode" til den oprindelige kampagne - nyt tema udstyr og stærkere fjender.
Arena Mode - en ny game mode, hvor du kæmper til det sidste i en arena, køber nyt udstyr og konkurrerer mod dine venner på et scoreboard. Du kan tilmed kæmpe side om side med 3 nye figurer.
Nyt monster til Arena Mode - Werewolf.
Nyt gennemgående tutorial system, som forklarer hvordan combat systemet virker i The Witcher 2.
Sidst, men ikke mindst, alle 9 udgivet DLC packs er inkluderet.
Alt sammen er gratis og vil være tilgænglig via en automatisk opdatering den 29. september 2011.
Udover alle disse nye godter, var der også tid til at fremvise The Witcher 2 på Xbox 360. Igen har udviklerne fokuseret på kunde- og spiloplevelsen. En helt ny engine, RED engine, er blevet skabt for at kunne gengive de flotte oplevelser set på PC-udgaven til Xbox 360-brugeren og resultatet skuffer ikke.
Detaljerne er ultra skarpe og visuelt er spillet en næsten majestætisk oplevelse, mens dialog systemet er gjort mere overskueligt. Det føles som et spil designet til konsolen, hvilket er udviklernes mål. "Adaption, not a port".
Desværre var der ingen konkret dato for Xbox 360 versionen udover "coming soon", men mon ikke The Witcher 2's kommercielle såvel som industrielle success nok skal motivere udviklerne til at levere samme spiloplevelse til Xbox 360 brugerne senere på året?