
Selvom problemet har været fast inventar i spilbranchen siden den spæde fødsel så er der kommet yderligere fokus på såkaldt "crunch", altså en uholdbar overarbejdskultur der resulterer i dårlige arbejdsforhold, i løbet af de sidste 12 måneder.
Nu vælger en tidligere medarbejder hos Netherrealm, der lige har lanceret Mortal Kombat 11, at tage bladet fra munden, og sige at intens crunch i forbindelse med udviklingen af Injustice 2 ledte til en ansats død.
En tidligere Netherrealm ansat oprettede for nylig en anonym Twitter-profil ved navn "Jiminy Snackmouth" (via GamePur) og forklarede i en lang række beskeder at Netherrealm praktiserer crunch i stor stil, og at dette overarbejde blev både forventet og planlagt at hans manager i virksomheden.
Ikke bare det, han modtog angiveligvis kun en lønstigning på 1% i løbet af sine tre år hos virksomheden, og fik ingen bonus overhovedet for sin ekstra indsats, til trods for at han brugte alle vågne timer på arbejde.
Hans største beskyldning er dog, at hans kollega, som bare går under navnet "Miguel", åbenbart døde ved sin plads på kontoret, imens hele holdet bag Injustice 2 overarbejdede for at få spillet klar.
"oh I forgot to mention Miguel, who just died. at his desk, during crunch. this was after I left, on mkx I think. there's no doubt in my mind he'd be alive if it weren't for this absolutely insane practice," skriver brugeren.
Han har dog senere hen skrevet at han har misforstået visse detaljer om Miguels død, men fastholder at overarbejde er en stor og afgørende faktor for hans tidligere kollegaers helbred.