Dansk
Gamereactor
nyheder

Tidligere PlayStation-chef siger at det er på tide at stoppe med at jage fotorealistisk grafik

Skal vi tilbage til noget mere stiliseret for at spare ressourcer og tid?

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Hvis der er noget vi efterhånden hører ret ofte er at trods AI og et hav af andre forbedrede software-værktøjer, så er AAA-spiludvikling stadig ikke langtidsholdbar, fordi de stadig bliver dyrere og dyrere at producere.

En af grundene er at forventningerne til store spils grafiske detaljegrad kun stiger, men det er en tendens vi bør sætte ind imod, hvis man spørger tidligere PlayStation-chef Shuhei Yoshida. I et interview med japanske AVWatch siger Yoshida at både PlayStation, og deres konkurrenter, bør genoverveje om det virkelig er fotorealistisk grafik der bør være et mål.

"Up until now, PlayStation's DNA has been driven by values such as 'cutting-edge graphics' that have continued since [Ken Kutaragi]'s time. Users have also expected that from PlayStation games. However, it's about time we have to reconsider that."

Spil som Horizon Forbidden West, The Last of Us: Part II og God of War Ragnarök har historisk høje budgetter blandt andet på grund af deres grafiske detaljegrad.

Tidligere PlayStation-chef siger at det er på tide at stoppe med at jage fotorealistisk grafik


Indlæser mere indhold