Acid Nerve er kommet på hvad der potentielt kan blive det mest udfordrende spilkoncept til dato. I Titan Souls bliver man således kun givet en pil og et helbredspoint til at klare sig igennem med spillet med, og der er vel og mærke tale om eventyr hvor nye bosser venter om hvert hjørne.
Udviklerens Mark Foster havde blandt andet følgende at fortælle om den originale ide, der oprindeligt udsprang af et game jam med temaet "you only get one":
"Den oprindelige ide var at lave et demake af Shadow of the Colossus, hvor vi kun lavede bosskampe og så hvad vi kunne nå i de tre dage vi havde på daværende tidspunkt. Og det blev det komplette spil..."
Om spillets sværhedsgrad havde Foster følgende at sige:
"Vi tror på at hvis man holder en konstant sværhedsgrad, der er udfordrende, så vil hele forløbet være udfordrende og godt. For at lave det anderledes kræver det ganske simpelt blot at man har andre kampe. Så vi forsøge at komme på alle mulige afsindige ting at fylde på det, og bare følge hvad vores fantasier leverer."