Too Human var en skuffelse, da Silicon Knights viste det frem på dette års E3-messe. Det kørte langsomt, hakkede og var stort set tomt bortset fra et par fjender og et par statiske baggrunde. Nu forlyder der rygter om, at denne skrabede version skyldes Epics ellers så populære Unreal 3-motor og dens begrænsninger, noget der angiveligt har fået Silicon Knights til helt at droppe motoren og i stedet at lave deres egen.
Det er IGN der har opsnuset rygtet, og det kan naturligvis ikke bekræftes. Oven i dette har en unavngiven person hos en unavngiven udvikler sagt følgende til Evilavatar omkring Unreal 3-motoren i sin helhed:
"Vi bruger Unreal 3-motoren til alle vores kommende spil og den er meget svær at arbejde med. Faktisk så skriver vi så meget af kildekoden om som vi overhovedet kan. Den er god til at renderer, men den gør det uendelig langsomt (med mindre der kun er tale om et par karakterer og en statisk baggrund) Selv Unreal-holdet har slukket for en mængde af de features som motoren har, for at de kunne sælge den til andre. Den interne kode er en katastrofe (oppustet, uden egentlig documentation, forskellige slags programmering hele vejen igennem og masser af dårlig kode) Der er helt klart masser af potentiale i at lave en helt ny, licenseret motor engang i fremtiden og så stjæle de fleste af deres kunder. Jeg tror de fleste af de programmører der sidder med Unreal 3-motoren har det på samme måde."