
Vi venter stadig på Torchlight II, og har gjort det i noget, der snart føles som umindelige tider. Spillet var oprindelig planlagt til at udkomme sidste år, dernæst til bestemt at udkomme inden Diablo III, og lige nu er det vist kun Runic selv, der ved hvornår det udkommer.
For hungrende fans er den slags selvfølgelig frustrerende, men Travis Baldree har taget bladet for munden i et forsøg på at gøre ventetiden lidt mere forståelig. Det sker i et indlæg på Runics forummer, hvor han i et langt indlæg forklarer, hvad udviklerne har brugt tiden siden betaen på.
Det er især polering og balancering, der bliver lagt kræfter i i øjeblikket, forklarer Baldree, men nævner også justeringer og ændringer i blandt andet skill-systemet. Her har man indført et nyt tiltag, så spilleren får ekstra bonusser til sine skills for hver 5 point, han putter i dem.
Som eksempel nævner Baldree Engineer-klassens Machinegun Bot. Putter man fem point i denne evne, begynder kuglerne nu at richotere, 3, ved 10 point trænger de gennem fjender, og ved 15 point bliver antallet af kugler tredoblet.
Listen over ændringer siden betaen er ifølge Baldree så lang, at han ikke kan huske dem alle. Utålmodige Torchlight-fans bør bestemt give hans indlæg et kig, for han går i dybe detaljer omkring hvordan udviklingen skrider frem. Selv om der stadig ikke er nogen udgivelsesdato.