
De fleste der færdes her er gamere af en lidt ældre skole, og hvis der er noget udgivere og udviklere ønsker at gå mere direkte efter, så er det at sikre at den næste generation bliver lige så interesserede og passionerede omkring mange forskellige slags spil, inklusiv mere traditionelle indie- og AAA-titler der spilles på en PC en konsol eller lignende.
Men er det lykkedes? Noget kunne tyde på at netop yngre forbrugere simpelthen ikke bruger lige så mange penge på spil som branchen ønsker. Om ikke andet siger Wall Street Journal, baseret på data indhentet fra Circana, at omsætningen fra spilbranchen i USA er faldet 13% sammenlignet med samme periode sidste år, eller måske mere direkte januar til april, så er den i særdeleshed faldet blandt yngre forbrugere på mellem 18 og 24 år.
Mere specifikt brugte de 25% mindre på spil fra januar og frem til april i år sammenlignet med samme periode sidste år. Der bliver dog ikke peget i retning af spilbranchen generelt, men forbrug fra yngre amerikanere generelt, der simpelthen ikke bruger lige så mange som før, og det skyldes en række faktorer, mener Circana:
"Young grads are having a much tougher time finding jobs. Student-loan payments are restarting for millions of borrowers. Over roughly the past year, credit-card delinquency rates have risen to their highest points since before the pandemic, and are highest for those 18-29, according to the New York Federal Reserve."