Behaviour Interactive står nu overfor den sidste del af produktionen af Warhammer 40,000: Eternal Crusade, så i de sidste par dage har vi kunnet få nogle flere detaljer og danne os et bedre indtryk af spillet, baseret på en hands-on session i London og et interview fra E3.
Hvis du gerne vil vide mere om, hvordan spillet virker og føles, så kan du hoppe lige over i vores dugfriske hands-on preview her.
Senior Producer, Nathan Ricardsson, beskriver den ret så unikke RTS/MMO som "a lot of warfare, a lot of death, and a lot of not trying to die while killing the other ones."
I både det komplette preview og i det fulde videointerview, som du kan se nedenunder, kan du lære mere om, hvordan alt, i Ricardos egne ord: "play into the campaign system", hvilket betyder at både PvP, PvE og faktions-historierne tilføjer noget til hele oplevelsen og dets fokuserede narrativ, fordi: "we don't reset the world, that's why we have the campaigns".
Det er altså en vedholdende verden, og spillerne kan vælge imellem Eldar, Orcs, Chaos Space Marines og Marines-faktionerne, og så er der en femte Tyranids-faktion på vej også, der fungerer som AI modstanderen (da man i PvE-delen skal eliminere den potentielle angreb på områder, der allerede er erobrede PvP zoner).
Vi har også lagt mærke til, at beta-versionen på PC er ret efterspurgt, mens PS4-versionen, som vi prøvede i London, stadig ser forholdsvist grøn ud. Grunden bag dette er, som Ricardsson selv forklarer det:
"On Early Access we of course are not optimizing our games and we're using the Unreal Engine 4, so you have to have a pretty powerful computer to be able to run it, but it also allows us to develop in a very fast pace. So yes: we're having fun, and we hope everybody else is having fun (it looks like it)".
Her kan du se det fulde interview, PvP- og PvE-gameplay optagelser og otte nye billeder fra Warhammer 40,000: Eternal Crusade: