I sin hjemstat Ohio tester fastfoodkæden Wendy's en ny teknologi. I samarbejde med Google skaber det en AI-chatbot, der forstår, hvordan kunder typisk afgiver ordrer i drive-thrus og vil reagere i overensstemmelse hermed og tage deres ordre på en samtalemæssig måde.
Wendy's mener, at nogle kunder måske ikke engang er klar over, at de taler med en AI-chatbot, da de håber at give en lignende oplevelse som en menneskebemandet drive-thru. Hvis de leder efter en sådan oplevelse, kan man anbefale, at de bare opretholder brugen af mennesker, men det er en debat, vi helst ikke vil blande os i.
Wendys informationschef sagde, at tidlige tests af AI-chatbotten giver lovende resultater. Han sagde: "Det er mindst lige så godt som vores bedste kundeservicerepræsentant, og det er sandsynligvis i gennemsnit bedre."
Folkene bag chatbotten har også programmeret den til mersalg, så du bliver spurgt af en robot, om du gerne vil supersize dit måltid, tilføje ekstra og alt andet, der irriterer dig ved en drive-thru.
Hvad synes du om en AI, der tager din ordre?