
The Witcher 4 vil følge en "konsol først"-strategi med et mål på 60 FPS. Det afslørede udviklerne i et interview med Digital Foundry, hvor de også nævnte, at selv den mindre kraftfulde Series S-model forventes at køre The Witcher 4 med stabile 60 FPS – selvom det bliver "ekstremt udfordrende", hvilket også betyder, at der vil blive lagt stor fokus på at optimere spillet på tværs af forskellige platforme.
Det tekniske arbejde er omfattende og kræver omhyggelig prioritering af kodebasestrukturen, gengivelsesoptimeringer og test i en lang række miljøer. Selvom Series S udgør den sværeste udfordring, er ambitionen klar: en stabil og glat oplevelse på tværs af alle konsoller. CD Projekt Red ønsker at undgå at gentage de fejl, der blev begået med Cyberpunk 2077 og sigter efter en poleret lanceringsoplevelse.
I en samtale med Digital Foundry sagde holdet:
"Jeg vil sige, at 60 FPS helt sikkert vil være ekstremt udfordrende på Series S, lad os bare sige, at det er noget, vi skal finde ud af."
Tror du, at CDPR vil klare det - og hvilken konsol planlægger du at spille The Witcher 4 på?